شناسهٔ خبر: 53930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان سمنان صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی نصب سیستم توزین در حال حرکت در محور آزادراهی گرمسار-قم

حمل بار سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه توزین در حال حرکت در محور گرمسار قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، احسان منصور کیایی افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است، لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد. در این راستا پیرو مصوبات کمیته هوشمندسازی محورهای مواصلاتی کشور و به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جاده‌ها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن و استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، عملیات اجرایی سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) در محور گرمسار قم آغاز شد.

وی مهمترین شاخصه این سامانه را کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن‌ها دانست و افزود: این مورد مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد. بدین صورت که با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی و به طور هوشمند به پلیس‌راه اطلاع داده می‌شود.

منصور کیایی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تعداد سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای استان به ۳ دستگاه خواهد رسید.

راه‌های ارتباطی استان سمنان مجهز به ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۵۴ دستگاه ترددشمار است.

نظر شما