شناسهٔ خبر: 53958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکاور مطرح کرد؛

تاکید بر ارتقای شبکه حمل‌ونقل برون و درون‌شهری استان فارس به استانداردهای ایمنی

نشست مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفانی در سال ۹۷ به بررسی شرح وظایف کارگروه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به بند ج ماده ۹ تشکیل کارگروه مدیریت بحران کشور ضمن تشریح شرح وظایف کارگروه در زمینه ارتقای استانداردهای ایمنی در شبکه حمل‌ونقل برون و درون‌شهری استان و بررسی پیشنهاد طرح‌های مطالعاتی و اجرای مدیریت بحران در زیر بخش‌های حمل‌ونقل گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه بررسی چگونگی ارتقاء استانداردهای ایمنی در حوزه شبکه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری استان فارس هست.

تکاور در خصوص برنامه‌ریزی جهت ایمن‌سازی و حذف نقاط پر تصادف اظهار کرد: با توجه به ۱۴۶ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی حوزه شمال استان و ۳۵ نقطه پر تصادف و یازده نقطه دارای تصادف در حوزه جنوب استان نسبت به برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ایمن‌سازی و حذف آنها تاکید کرد.

وی افزود: باید نسبت به تهیه نقشه پهنه بندی نقاط و مقاطع برف گیر، سیل خیز و یخ‌زدگی در محورهای مواصلاتی استان و همچنین نقشه پهنه‌بندی نوع زمین‌های استان از نظر ریزشی و رانشی در محورهای مواصلاتی اقدام شود.

نظر شما