شناسهٔ خبر: 53967 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد/ ریل‌گذاری یک خط به پایان رسید

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد، عملیات بالاست‌ و ریلگذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از ۵ طرح اولویت دار ریلی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تکمیل شده، عملیات بالاست و ریلگذاری یک خط از این محور نیز انجام شده و عملیات قشر دوم بالاست نیز در ۶۴ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است.

خادمی طول این خط‌ریلی را ۱۳۴ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: این محور دارای ۳ ایستگاه اصلی است و ۴ هزار و ۱۴۲ متر تونل و هزار و ۱۵۴ متر پل خاص دارد که این ارقام نشان از صعوبت عملیات اجرایی در این منطقه کوهستانی دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی سه ایستگاه درجه دو در شهر‌های زاویه، نقلان و شهریار نیز تکمیل شده و ایستگاه بستان‌آباد هم با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در حال اجرا است که در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی ادامه این مسیر ریلی خاطرنشان کرد: از ایستگاه بستان‌آباد تا باسمنج نیز ۳۰ کیلومتر است که زیرسازی ۱۳ کیلومتر تکمیل و برنامه‌ریزی شده است تا ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

خادمی درباره جزییات عملیات اجرایی در این محدوده اظهار داشت: اجرای پنج دستگاه پل خاص به طول ۸۵۰ متر در فاصله بستان‌آباد تا باسمج در حال پیگیری است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ورق‌های خاص عرشه‌ این پل‌ها خریداری و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره‌برداری این خط ریلی را برای استان آذربایجان شرقی بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این خط ریلی فاصله پایتخت تا شهر تبریز را ۱۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  

نظر شما