شناسهٔ خبر: 54036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با رشد ۱۰۳ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا؛

بندر نوشهر بالاترین میزان رشد را بین بنادر شمالی به خود اختصاص داد

بارگیری بندر نوشهر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۳درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۳درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دو  ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد و گفت: بالاترین میزان رشد در این مدت در بین بنادر شمالی به بندر نوشهر اختصاص یافته است.

محمد تقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود : همچنین عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ورود کشتی به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این مدت از رشد۹۳درصدی برخوردار بوده است.

انزان‌پور با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می‌توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در این بنادر و بهره گیری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی،موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم نمایند .

گفتنی است آهن آلات،غلات،کاغذ و چوب از عمده ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه،خواربار و خشکبار، گل و گیاه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی از بنادر  نوشهر و فریدونکنار به شمار می‌روند.

نظر شما