شناسهٔ خبر: 54046 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شاملو خبر داد؛

شناسایی ۲۹۰ روستای آسیب‌پذیر در آذربایجان‌شرقی

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شناسایی ۲۹۰ روستای آسیب‌پذیر در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدرضا شاملو در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان مرند اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای ۳۳۵ هزار خانوار روستایی است که در ۲۸۳ هزار واحد مسکونی ساکن هستند.

وی گفت: ۱۴۷ هزار واحد روستایی استان توسط بنیاد مسکن و ۲۰ هزار واحد هم توسط خود مردم نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

شاملو با بیان اینکه ۱۱۶هزار واحد مسکن روستایی در استان آذربایجان شرقی نیازمند مقاوم‌سازی است، خاطرنشان کرد: در زلزله ارسباران عمده خسارت‌ها مربوط به واحدهایی بود که مقاوم‌سازی نشده بودند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور مقاوم سازی شود، گفت: دولت تسهیلات ارزان‌قیمت ۲۵ میلیون تومانی برای نوسازی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه احداث هر واحد روستایی برای ۱.۵ نفر شغل ایجاد می‌کند، ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه خوبی در نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی دارد و به این نتیجه رسیده‌ایم که برنامه‌ریزی نقطه‌ای در روستاها جواب نمی‌دهد و لازم است نگاه آمایشی به توسعه روستایی داشته باشیم.

شاملو اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی را در دو منطقه خداآفرین و یامچی شروع کردیم و آمادگی داریم حمایت‌های لازم را انجام دهیم که این امر هماهنگی کلیه بخش‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

نظر شما