شناسهٔ خبر: 54116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین آغاز شد

افتتاح عملیات اجرایی ساخت تاسیسات زیربنایی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین روز چهارشنبه در آئینی با حضور استاندار و رئیس بنیاد مستضعفان در بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، نوراله اسعدی در این آئین گفت:سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تاسیاست زیربنایی مجتمع بندری نگین چهار هزار میلیارد ریال تعهد دارد که احداث تاسیسات مجتمع بندری نگین شامل آب، برق، جاده دسترسی و سایر تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از امروز آغاز شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود:بنادر یکی از محور های توسعه بازرگانی و تجارت استان بوشهر است که برای تحقق این مهم باید به طرح های جزیره نگین بطور ویژه نگاه شود.

وی یادآورشد:پروژه احداث اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسعدی ادامه داد: احداث این اسکله کانتینری بخشی از تعهدات شرکت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان است که با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این آئین گفت: نخستین پایانه کانتینری جزیره نگین با کیفیت بسیار خوبی احداث شده و پسکرانه ۱۵ هکتاری آن نیز با هدف تجهیز به شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (بنیاد بارانداز) وابسته به این بنیاد واگذار شده است.

محمد سعیدی کیا افزود: در این ارتباط شرکت دی بعنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد بارانداز برنده مناقصه برای احداث تاسیسات زیربنایی شده و از امروز بطور رسمی کار خود را آغاز می کند.

وی یادآورشد: همکاری استانداری و اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر در زمینه احداث طرح های توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تحقق اهداف از پیش تعیین شده را در پی داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: احداث و توسعه راه دسترسی یکی از پیش زمینه های اصلی بهره برداری از مجتمع بندری نگین است که برای تحقق این مهم بزودی نشستی در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مسئولان ذیربط برگزار می شود.

سعدی کیا ادامه داد: با احداث راه دسترسی مناسب به مجتمع بندری نگین زمان آغاز فعالیت تخلیه و بارگیری در نخستین اسکله کانتینری این مجتمع مشخص می شود.

استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است که بندر بوشهر بزرگ ترین بندر تجاری این استان محسوب می شود.

طرح توسعه بندر بوشهر با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سفر استانی سال ۱۳۹۳ رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است.

احداث ترمینال کانتینری به مساحت ۱۵هکتار فاز نخست جزیره نگین با ۳۰۰ متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های ۵۰ هزار تنی از جمله طرح های در دست اجرا در این مجتمع بندری است

نظر شما