شناسهٔ خبر: 54134 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

سرمایه‌گذاری مطلوب سازمان بنادر در دو بندر بهشتی و کلانتری چابهار/ مدیریت بنادر شهیدبهشتی و کلانتری بر عهده سازمان بنادر است

مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری مطلوبی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار انجام داده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی بانک در مورد مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهوری مبنی پیوستن بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، اظهار کرد: با موافقت وزارت راه و شهرسازی دو بندر یاد شده به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت خوبی را برای این منطقه ایجاد کند مدیریت دو بندر شهید بهشتی و کلانتری همچنان برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری مطلوب صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانودری در دو بندر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری، تصریح کرد:با تسری پیدا کردن قوانین مناطق آزاد برای بنادر چابهار، روند توسعه ای آن شتاب خواهد گرفت. با پیاده سازی قوانین  مناطق آزاد  در بنادر چابهار ضمن رونق آنها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توان برای فعال شدن کریدورها برنامه ریزی کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ظرفیت سازی می کند، اذعان داشت: بنادر چابهار؛ خیلی زودتر می توانستند از پتانسیل های مناطق آزاد استفاده کنند اما تصویب این امر به تعویق افتاده بود. حال شرایط برای حضور سرمایه گذاران بیش از گذشته فراهم می شود.

نظر شما