شناسهٔ خبر: 54135 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با الحاق بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار؛

قوانین مناطق آزاد در بنادر بهشتى و کلانترى اجرا می‌شود/ فرآیند توسعه این دو بندر شتاب می‌گیرد

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: الحاق بنادر شهید بهشتى و کلانترى به منطقه آزاد چابهار صرفا به معناى تسرى قوانین مناطق آزاد است و این دو بندرهمچنان زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردى فعالیت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های بندری دارند، افزود: با تصویب الحاق دو بندر استراتژیک چابهار به منطقه آزاد، فرآیند توسعه ای آنها سرعت پیدا می کند و جذب سرمایه گذار تسهیل می شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه بندر شهید بهشتی و حضورشرکت های هندی در توسعه آن، عنوان کرد: تبدیل بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد تجاری-صنعتی باعث ترافیک بار، رفع موانع سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در کنار بندر می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد با مصوبه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی  قرار است قوانین مناطق آزاد در بنادر شهید بهشتى و کلانترى تسرى پیدا کند و دو بندر یاد شده تحت مدیریت مناطق آزاد قرارنخواهند گرفت .

نظر شما