شناسهٔ خبر: 54139 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر به ازبکستان انجام شد؛

بازدید آخوندی از امکان تاریخی و فرهنگی تاشکند/ توسعه تعاملات فرهنگی ایران و ازبکستان

بازدید وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به منظور ملاقات و گفتگو با مسئولان بخش حمل و نقل و ساختمان جمهوری ازبکستان و امضای تفاهم‌نامه همکاری در این بخش‌ها وارد تاشکند شد به همراه تعدادی از معاونان و مشاوران خود از اماکن تاریخی و فرهنگی تاشکند؛ موزه تیموریان، میدان، مسجد و مقبره امام و قرآن خطی آن شهر، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که روز گذشته در راس هیاتی وارد تاشکند پایتخت جمهوری ازبکستان شد، در نخستین روز از سفر خود به جمهوری ازبکستان از امکان تاریخی و فرهنگی تاشکند همچون موزه تیموریان (امیر تیمور) در قلب شهر تاشکند که یک موزه دولتی است با گنبدی بزرگ و به رنگ آبی که گنبد باستانی سمرقند را تداعی می کند و جلوه ای از رشد دانش و هنر در دوره امیر تیمور است، بازدید کردند.

همچنین بازدید از میدان، مسجد و مقبره امام و قرآن خطی از دیگر مواردی بود که در بازدید از حوزه تمدنی ازبکستان مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه قرار گرفت.

گفتنی است در این سفر، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی نماینده مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی، سیدقاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، تیمور بشیرگنبدی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

همچنین دیگر افرادی که در این سفر به وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند، متشکل از بابک احمدی ناقدی معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، آرش خدایی معاون سازمان هواپیمایی کشور، رضا نفیسی مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرام جعفری مدیر پروژه بازاریابی و بازرگانی و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هادی شدتی معاون اداره کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید یاری رئیس اداره وزارت امور خارجه، امین ترفع مشاور معاونت حمل و نقل، سامان صادقی مسئول میز کشورهای آسیای مرکزی وزارت راه و شهرسازی، سیدکمال الدین حسینی نماینده انجمن شرکت های حمل و نقل بین الملل ایران هستند.

پیش تر نیز اعلام شده بود که ملاقات و گفت‌وگو با مسئولان بخش حمل‌ونقل و ساختمان جمهوری ازبکستان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در این بخش ها در دستور کار این هیات قرار دارد.

همچنین آخوندی در جریان این سفر از شهر تاشکند، حوزه تمدن شهری سمرقند و بخارا و امکانات فنی و زیرساخت ریلی شهر ترمذ در مرز افغانستان بازدید به عمل خواهد آورد.

گفتنی است سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری ازبکستان که از ۹ خرداد آغاز شده تا ۱۲ خرداد به طول می‌انجامد.

برچسب‌ها:

نظر شما