شناسهٔ خبر: 54206 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:

ایجاد توسعه پایدار در گرو توسعه بین ملت‌هاست/ ضرورت تقویت و سرمایه‌گذاری در حوزه اندیشه‌های ایران‌شهری

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه ایجاد توسعه پایدار در گرو توسعه بین ملت‌هاست گفت: قطعا دولت‌های متفاوت بر سر کار می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که ماندگار خواهد بود ملت‌ها هستند پس ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین آن‌هاست که توسعه پایدار را پدید خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحسین افضلی نماینده اقلید و عضو کمیسیون عمران مجلس  که در سفر به ازبکستان وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد در حاشیه این سفر گفت: خوشبختانه فرصت خوبی پیش آمد تا در کنار وزیر محترم راه و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی، مشاور بخش مالی و تعدادی از کارشناسان بخش حمل و نقل این وزارتخانه سفری به ازبکستان داشته و به بررسی روابط بین ۲ کشور بپردازیم.

افضلی با تأکید براینکه ایجاد توسعه پایدار در گرو توسعه بین ملت‌هاست گفت: قطعا دولت‌های متفاوت بر سر کار می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که ماندگار خواهد بود ملت‌ها هستند پس ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین آن‌هاست که توسعه پایدار را پدید خواهد آورد.

وی ادامه داد: در این راستا طبیعی است ملت‌هایی می‌توانند این ارتباط تنگاتنگ را برقرار کنند که دارای ریشه‌های فرهنگی مشترک هستند، مسئله‌ای که من در این سفر به شدت جای خالی آن را حس کردم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود آنکه ریشه‌های مشترک بسیار زیادی بین ملت و دولت‌های ۲ کشور ایران و ازبکستان دیده شده و حرف مشترک بسیار فراوانی بین آن‌ها وجود دارد ولی ارتباط چندانی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

افضلی با اشاره به برخورد و استقبال صمیمانه مسئولین ازبکستانی در بدو ورود به این کشور بیان کرد: به تصور من هرچه ما در دنیا به دنبال ریشه‌های مشترک خود بوده و ارتباط‌مان با آن‌ها را افزایش دهیم موفق‌تر خواهیم بود، بحثی که من بارها در سخنان و اندیشه‌های دکتر آخوندی شنیده و در این سفر به چشم آن را مشاهده کردم.

وی در این‌باره اضافه کرد: من در این سفر علاقه مردم ازبکستان به زبان فارسی واحساس مشترک‌شان درخصوص افتخارات بزرگ ما چون سعدی و حافظ دیدم که قطعا این احساس یک حس مالکیت جغرافیایی نبوده و نشان از مالکیت فرهنگی بین ۲ کشور دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید در مسیر تقویت اندیشه‌های ایران‌شهری حرکت کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنیم گفت: امید دارم تا در این بین شرایطی ایجاد شود تا بتوانیم بهترین استفاده را از پتانسیل موجود به عنوان یک ابزار برای همکاری و موفیقت ۲ کشور ببریم./

نظر شما