شناسهٔ خبر: 54248 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت جوی:

آخرين وضعيت آب و هوای كل کشور طی سه روز آینده/ تداوم سامانه بارشی با احتمال آب گرفتگی معابر/ کاهش تدریجی دما تا ۷ درجه در سواحل شمالی

آب و هوا- هواشناسی براساس بررسی آخرین نقشه و مدل‌های هواشناسی، امروز و فردا به تناوب و در برخی مناطق استان‌های کشور شاهد بارش باران به شکل رگبار و همراه با وزش بادهای شدید موقتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  براساس بررسی آخرین نقشه و مدل‌های هواشناسی، امروز و فردا به تناوب و در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب کشور و همچنین جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران به شکل رگبار و همراه با وزش بادهای شدید موقتی خواهیم بود.

برهمین اساس بیشترین بارش‌ها را در شمال خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی شاهد خواهیم بود و استان‌های مرکزی، شمال آذربایجان شرقی و غربی و همچنین شرق لرستان هم پدیده باران همراه با وزش بادهای شدید موقتی را تجربه خواهد کرد.

تداوم این بارش‌ها فردا یکشنبه بیشتر به شمال خراسان رضوی، شرق لرستان و برخی مناطق آذربایجان شرقی، غربی، مرکزی، تهران، قم، زنجان و قزوین محدود خواهد شد.

در ادامه این جریان بارشی امروز و فردا کاهش دما را بین ۵ تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

این کاهش دما در روز یکشنبه بین ۴ تا ۷ درجه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

برهمین اساس دریای خزر با توجه به این اوصاف و شرایط پیش‌بینی شده مواج و توفانی است و امروز و فردا وزش بادهای شدید در شمال شرق و شرق استان‌های یزد، اصفهان، برخی مناطق استان‌های مرکزی، سمنان، قم، قزوین، البرز و تهران مشاهده می‌شود که در بعضی از آن نقاط می‌تواند با خیزش گرد و خاک همراه باشد.

برای روز دوشنبه این جریان بارشی به صورت پراکنده در ارتفاعات دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و همچنین زاگرس مرکزی ادامه پیدا می‌کند.

با این حال با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی طی سه روز پیش رو که همراه با رگبار باران، رعدوبرق و وزش‌ بادهای شدید خواهد بود، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلاب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مذکور وجود دارد و این طلب می‌کند که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

تهران امروز آسمانی ابری همراه با افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران و ورزش باد شدید را تجربه خواهد کرد.

حداکثر دما امروز ۳۰ و فردا حداقل دما ۱۸ درجه در پایتخت پیش‌بینی شده است.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز چهارم خردادماه سال جاری ۱۶۱.۱ میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۵ میلی‌متر بود‌، بنابراین بارش‌های سال جاری تا این تاریخ ۲۱.۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی‌وپنجم سال زراعی متعلق به منطقه هرسین در استان کرمانشاه به میزان ۵۵.۴ میلی متر بود.

برای مشاهده دمای هوای استان های کشور طی سه روز آینده اینجا کلیک کنید.

نظر شما