شناسهٔ خبر: 54271 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد:

جذب نظرات مردمی در پروژه‌های شهر فرودگاهی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی/ تاکید وزیر راه و شهرسازی بر شفافیت اطلاعات است

شهرام آدم نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جذب نظر مردم درباره پروژه‌های شهر فرودگاهی را بخشی از مسئولیت اجتماعی این شرکت دانست و گفت: این اقدام در راستای نظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شفافیت اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی و تقدیر از ایدههای برتر پایانه هوایی ایران شهر ضمن تشکر از مشارکت‌کنندگان و خیر مقدم به حاضران گفت: سالهاست شاخصهای رفاه و توسعه پایدار که هم نیازهای نسل موجود و هم نسل آینده را پاسخ می‌گویند، در توسعه اقتصادی مطرح شده‌اند. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی نمی‌توانند همه جنبه‌های توسعه را نمایندگی کنند، چراکه توسعه اقتصادی اثراتی روی محیط‌زیست و اجتماع نیز می‌گذارد.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه هزاره اخیر که سازمان ملل متحد منتشر کرده، بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه های اقتصادی در راستای دستیابی به توسعه پایدار تاکید شده است. شرکتشهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز با توجه به اینکه یک بنگاه اقتصادی است، سعی کرده مسئولیت اجتماعی خود را شناسایی کرده و بر عهده بگیرد.

آدم نژاد در توضیح مسئولیت های اجتماعی شهر فرودگاهی گفت: افزایش اعتبار نام تجاری شرکت، ایجاد انگیزه، ایجاد محیط کار مطلوب و ایجاد آسایش از جمله این مسئولیت‌های اجتماعی است

وی بر اهمیت پرداختن به مساله محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: سال‌هاست که در این شهر درختی کاشته نشده، مسئولیت اجتماعی می‌گوید به محیط زیست توجه کنیم و درخت بکاریم. مساله آب نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. ما در در شهر فرودگاهی برنامه‌ای برای مدیریت پسماند آب داریم. مشاور ما در این زمینه گزارش‌هایی آماده کرده و طرح‌های ما برای مدیریت پسماند از نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد.

آدم‌نژاد ادامه داد: ایجاد آسایش برای مسافران از دیگر مسئولیت های اجتماعی شرکت شهر فرودگاهی است. به عنوان مثال خانمی که با بچه ۵ ساعت در ترمینال است باید مکانی برای آسایش داشته باشد. مشکل آنجاست که در حوزه ترمینال داری میان کسانی که فعالیت می‌کنند و مسافران منافع مشترک وجود ندارد واین عرصه جولانگاهی برای سودهای یکطرفه شده است. این مساله باید مرتفع شود.

لزوم مشارکت دادن مردم در پروژه های بزرگ کشور

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشارکت دادن مردم در طراحی پایانه ایران شهر را نیز از جمله مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی می‌گوید در رابطه با همه پروژه‌ها به مردم پاسخگو باشیم. اگر اطلاعات را به مردم بدهیم، ارزیابی مردم از پروژه ها و ما شفاف خواهد بود و این شالوده فکری دکتر آخوندی درباره دسترسی آزاد به اطلاعات است که همواره بر آن تاکید دارند.

وی افزود:  سعی کردیم در پروژه ایران شهر این شفافیت را ایجاد کنیم. ایران شهر یکی از پروژه‌هایی بود که از اول تمام اطلاعاتش منتشر شده و امیدوارم تا انتها همینگونه باشد.

آدم‌ نژاد سپس به جمع‌اوری نظرات مردمی برای احداث پایانه هوایی ایران شهر اشاره کرد و گفت: هر کسی حق دارد در مورد بزرگترین پروژه فرودگاهی نظر دهد و انتظار داشته باشد که به این نظرات توجه شود. جلسه امروز نمود توجه به نظرات مردمی است.

وی ادامه داد: فرآیند جذب ایده‌های مردمی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته کلید خورد و تا روز معمار یعنی سوم اردیبهشت ادامه داشت. ایده‌های در ۴ دسته بندی ادبیات و فلسفه، معماری و ایده‌های کاربردی، فیلم و صوت و انیمیشن و نقاشی و طراحی به دفتر رسید و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

آدم نژاد گفت: ۵۶۵ ایده به دبیرخانه رسید که از میان آن‌ها ۶ ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شد. شگفتی اینجاست که یکی از ایده های انتخاب شده متعلق به یک دختر ۹ ساله است. همچنین نزدیک به ۱۲ هزار کامنت در شبکه های اجتماعی دریافت شد.

 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد آرامش برای مسافران، خلق لحظه های آرام، ایجاد فضای خاطره انگیز با تمرکز بر هویت ایرانی-اسلامی، القای حس خوشامدگویی، منحصر به فرد بودن، هماهنگی با شرایط اقلیمی و درک مفهوم اصلی ایران شهر معیار انتخاب ایده های برتر دانست و گفت: با توجه به اینکه فضای ترمینال در ذات خود آسایش بخش نیست، باید از چنین ایده هایی برای خلق آرامش و آسایش استفاده شود.

وی ادامه داد: این اقدام شروعی برای مشارکت و حضور مردم در پروژه‌های بزرگتر کشور است.

آدم نژاد در نهایت با اشاره به لزوم توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ضرورت رقابت با کشورهای منطقه در حوزه فرودگاهی، شروع یک ابرپروژه بود که با دستان آقای اخوندی در حال انجام است.

نظر شما