شناسهٔ خبر: 54272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وظیفه خبر داد:

احتمال وقوع سیل در مناطق کوهستانی/ آغاز موج بعدی بارش‌ها درمناطق شمالی از روز چهارشنبه/ وزش باد در نواحی غربی و جنوبی طی ۲ روز آینده

باران مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در این روزها که شاهد بارندگی، رعد و برق و آبگرفتگی هستیم مردم به هشدارهای هواشناسی و امدادی توجه بیشتری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: پارسال در پاییز و زمستان کم بارش بود اما خوشبختانه در فصل بهار میزان بارش نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار خوب بوده است.

احد وظیفه افزود: کمبود بارش در زمستان گذشته در برخی از استان‌ها با وجود بارش‌های بهار (۹۷) امسال جبران شد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی پیش بینی کرد در ۴۸ ساعت آینده در غرب و جنوب شاهد وزش باد خواهیم بود همچنین در برخی مناطق کوهستانی احتمال وقوع سیل است.

او با اشاره به تلفات چند روز اخیر با پدیده صاعقه و بارندگی های لحظه ای توصیه کرد در مناطق حادثه خیز مانند حاشیه رودخانه و مناطق کوهستانی قرار نگیرند.

وظیفه در جبهه شمالی و جنوبی کشور را در چند روز آینده بارندگی پیش بینی کرد و افزود: تا روز دوشنبه آینده و در دامنه زاگرس بارش های پراکنده ای خواهیم داشت که قابل مقایسه با بارندگی در دامنه البرز نیست. در بخش های مازندران و گیلان بارش ها ممتد و طولانی خواهد بود. موج بعدی از چهارشنبه تا آخر هفته در مناطق شمالی خواهد بود.

وظیفه در مورد داشتن تابستان گرم افزود: از روز سه شنبه همین هفته دمای هوا تهران تا ۳۶ درجه افزایش خواهد یافت.

 مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد باروری ابرهای باران آور را رد کرد و افزود: باروری ابرها در مناطق و شرایط خاص میسر است./

برچسب‌ها:

نظر شما