شناسهٔ خبر: 54279 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

پروژه ایران شهر درس بزرگی برای معماری و شهرسازی ایران است

سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تجلی مفهوم ایران شهر در بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور گفت: پروژه پایانه هوایی ایران شهر درس بزرگی برای معماری و شهرسازی ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد بهشتی شیرازی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس سابق  این سازمان در مراسم تقدیر از ایده های برتر پایانه هوایی ایران شهر، بر لزوم رجوع مجدد به تفکر ایران شهری تاکید کرد و گفت: ما در گذشته نه چندان دور این هنر را داشتیم که هیچ چیزی را جز با اندیشه ایران شهری پدید نیاوریم. این اندیشه در لباس و بنا و غذا و صنعت و هنر ایرانی متجلی بود.

وی به انتقاد از وضعیت اجتماعی کنونی ایران پرداخت و افزود: متاسفانه در دهه‌های اخیر به جنبه‌های کارکردی در صنعت و معماری  اکتفا کردیم و با پرداختن به بحث مدرنازیسیون از هنری که داشتیم فاصله گرفتیم.

بهشتی شیرازی ادامه داد: ما همواره برای هر چیز شعر می‌سرودیم. اکنون با همت آقای آخوندی جریان جدیدی در سرودن شعر ایجاد و سرودن شعر فرودگاه آغاز شده است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در انتها با تقدیر از پرداختن به مفهوم ایران شهر در بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور گفت: حتما اجرای پروژه ایران شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درس بزرگی برای معماری و شهرسازی ایران خواهد بود.

نظر شما