شناسهٔ خبر: 54284 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

ترمینال ایران شهر امسال کلنگ می‌خورد/ تاکید بر حق مردم در مشارکت در بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور

آدم نژاد در جمع مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اغاز به کار احداث پایانه هوایی ایران شهر در سال جاری خبر داد و گفت: وزیر بر حق مردم در مشارکت در بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان برای جذب پیمانکار ساخت پایانه هوایی ایران شهر داده شده و ۱۲ شرکت داخلی و خارجی برای احداث آن ابراز تمایل کرده‌اند. فرآیند احداث در حال انجام است و امیدوارم امسال به مرحله کلنگ زنی برسیم.

آدم‌ نژاد سپس به تشریح فرایند جذب ایده برای ساخت ترمینال ایران شهر پرداخت و افزود: مسابقه ایده‌های برتر برای استفاده در ترمینال ایرانشهر  از ۱۵ اسفند سال گذشته شروع شد و تا ۳ اردیبهشت امسال ادامه داشت. بر اساس این فراخوان ۵۶۵ ایده اعم از صوت و انیمیشن و طرح و نقاشی دریافت کردیم که به ما در دستیابی به مفهومی از ترمینال که مردم دوست دارند در فرودگاه ساخته شود، کمک کرد. خوشبختانه استقبال خوبی از این فراخوان شد و بعد از ارزیابی طرح ها ۶ ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند و از آن‌ها تقدیر شد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنیم مردم حق دارند در بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور خود سهم داشته باشند. وزیر راه و شهرسازی هم همواره بر این مورد تاکید دارد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به ایده‌های برگزیده گفت: مفهوم کلی که از این ۶ ایده دریافت می‌شود، در طراحی پایانه ایران شهر استفاده خواهد شد.

وی افزود: پایانه ایران شهر در فاز نهایی قابلیت اعزام و پذیرش ۱۰۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت، اما در فاز نخست ظرفیت سالانه  این ترمینال ۲۵ میلیون نفر پیش بینی شده است. این پروژه باعث غرور و افتخار هر ایرانی خواهد شد و امیدوارم بتوانیم به زودی این پروژه را شروع کنیم.

آدم نژاد به افتتاح قریب الوقوع پایانه هوایی سلام نیز اشاره کرد و گفت: در ترمینال سلام نیز هویت ایرانی-اسلامی کاملا رعایت شده است. دراین ترمینال مردم احساس رضایت بیشتری نسبت به ترمینال موجود خواهند داشت.

نظر شما