شناسهٔ خبر: 5429 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت ظرفیت قطارهای مسافری در نوروز/ فروش بالغ بر یک میلیون بلیت قطار/ بهسازی ناوگان و نوسازی تجهیزات داخلی بخش اعظمی از قطارها

قطار مسافری معاون امور مسافری راه آهن ضمن تشریح آخرین وضعیت ظرفیت قطارهای نوروزی از تعویض یا نوسازی تجهیزات داخلی قطارها خبر داد.

سید محمد راشدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون از بلیت های قطار به فروش رسیده است، درباره ظرفیت‌های خالی قطارها در ایام نوروز گفت: ظرفیت یکسری از مسیرها مانند مسیر مشهد- تهران تا روز سی‌ام اسفند تقریبا خالی است؛ ضمن اینکه مسیر تهران – مشهد از تاریخ ۹ فروردین به بعد تکمیل نشده و بخش زیادی از ظرفیت این مسیر از این تاریخ به بعد همچنان خالی است.

وی ادامه داد: در برخی مسیرهای دیگر یک یا دو روز از ظرفیت های قطارها در ایام پیک خالی است که پیش بینی می شود طی روزهای باقی مانده تکمیل شود.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه همیشه از ۲۵ اسفند تا اول فروردین ظرفیت قطارها به طرف مشهد تکمیل است گفت: این در حالی است که در این ایام ظرفیت قطارها در مسیر برگشت از مشهد خالی است که در ایام پایانی سفرهای نوروزی ظرفیت قطارهای بازگشت از مشهد تکمیل و قطارهای رفت به سمت مشهد نیز خالی است.

راشدی با اشاره به اینکه همه دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی دارند گفت: امسال ناوگان حمل و نقل ریلی نیز بازسازی و نوسازی شده ضمن اینکه بخش اعظمی از تجهیزات داخلی قطارها نوسازی یا تعویض شده است.

وی از بهسازی ایستگا‌ه‌ها و نمازخانه های بین راهی خبر داد و گفت: تلاش شده تا ارائه خدمات رفاهی در ایستگاه ها از شرایط بهتری نسبت به سال های گذشته برخوردار باشند.

معاون امور مسافری راه آهن در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه بسته های فرهنگی در قطارها گفت: طی جلساتی که با شرکت های مسافری ریلی داشته ایم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در روز اول نوروز هدایایی به کودکان و بسته‌های فرهنگی برای مسافران در قطارها توزیع شود؛ البته با توجه به اینکه شرکت های حمل و نقل ریلی خصوصی هستند ارائه این گونه خدمات متغیر است و در همه قطارها یکپارچه نیست.

راشدی گفت: بیشترین متقاضیان سفرهای نوروزی در مسیرهای مشهد و بندرعباس است.

نظر شما