شناسهٔ خبر: 54332 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت جوی:

فعال بودن سامانه بارشی همراه با رعدوبرق و بادهای شدید در نیمه شمالی کشور/ افزایش تدریجی دما در نوار شمالی/ افزایش دمای پایتخت تا پایان هفته

آب و هوا برای دو روز آینده بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق به صورت پراکنده شاهد بارش باران خواهیم بود و در شرق کشور رگبار باران همراه با وزش بادهای شدید موقتی و رعد و برق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه و مدل‌های هواشناسی، همچنان برای دو روز آینده بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق به صورت پراکنده شاهد بارش باران خواهیم بود و در شرق کشور رگبار باران همراه با وزش بادهای شدید موقتی و رعد و برق خواهد بود.

این بارش باران در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران‌،‌قزوین، تهران، زنجان، قم،‌ مرکزی،‌ همدان،‌ لرستان،‌ گلستان، کرمانشاه، ایلام، سمنان و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

فردا همچنین رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌و بویراحمد، شرق هرمزگان وجنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

برای بعدازظهر امروز و فردا شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش بادهای شدید می‌تواند همراه با گردوخاک باشد که این پدیده در برخی نقاط خوزستان، کرمانشاه و ایلام احتمال وقوع دارد.

برای روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود که در نوار شمالی کشور بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه داشته باشد که این بارش‌ها می‌تواند با وزش شدید باد همراه باشد و این پدیده در شمال استان تهران،‌البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، استان مرکزی و استان‌های ساحلی خزر مشاهده می‌شود.

از لحاظ دما تا روز چهارشنبه در استان‌های نوار شمالی کشور افزایش دما بین ۴ تا ۷ درجه رخ خواهد داد.

در مورد تهران که از بعدازظهر آسمانی ابری و نیمه ابری را همراه با افزایش ابر، وزن باد و رگبار گاها همراه با رعدوبرق تجربه خواهد کرد بشینه دما امروز ۳۰ درجه خواهد بود و طی روزهای آتی هوای آن گرم تر خواهد شد.

آسمان ساری دو روز آینده صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در ساری ۲۹ و ۲۱ درجه خواهد بود.

آسمان رشت دو روز آینده صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۷درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد و اردبیل با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۱ خردادماه سال جاری ۱۵۹.۹ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۷.۳ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۲۲.۹ درصد کمتر از سال گذشته است

میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۸.۳ میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۲۶.۷ درصد کمتر از سال بلندمدت است

بیشترین میزان در هفته سی‌‌و‌ششم سال زراعی متعلق به منطق تالش در استان گیلان به میزان ۶۴.۴میلیمتر است

نظر شما