شناسهٔ خبر: 54369 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه اراک خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه اراک/ آغاز پروازهای تهران و عتبات عالیات در فرودگاه اراک بعد از ماه رمضان

فرودگاه اراک مدیرکل فرودگاه اراک با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت پایانه هوایی این فرودگاه گفت: پروازها به مقاصد تهران و عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان در فرودگاه اراک آغاز خواهند شد.

رحیم حسین نسب، مدیرکل فرودگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه این فرودگاه گفت: تقریبا دو سال است که در فرودگاه سمنان بر روی گسترش زیرساخت کار کرده‌ایم. با این دو سال با توسعه شبکه آی‌‌تی، افزایش حجم ترمینال و افزایش زیرساخت‌های فرودگاه پایان سال ۹۵ آمادگی پذیرش پروازهای خارجی را پیدا کردیم.

حسین نسب به گسترش زیرساخت‌ها در فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود: ترمینال این فرودگاه برای پرواز داخلی و برای هواپیماهای صد نفره ساخته شده بود. با توجه به اینکه پروازها بزرگتر شده و پرواز خارجی نیز اضافه شده بود، لازم بود هم المان‌های پروازهای خارجی مانند کنترل گذرنامه، گمرک و قرنطینه را اضافه کنیم، و هم فضای فرودگاه را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با تخصیص ۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بهسازی فرودگاه اراک انجام شد. در این بهسازی‌ها مساحت پایانه از ۱۳۶۰ متر مربع به ۲۳۴۰ متر مربع افزایش پیدا کرد و ۷۰ درصد به ظرفیت این پایانه افزوده شد. اکنون ظرفیت پایانه فرودگاه اراک برای پروازهای خروجی و ورودی ۳۴۰ نفر در ساعت است و این امکان را دارد که به راحتی پروازهای ۱۷۰ نفره و پروازهای خارجی را پذیرا باشد.

به گفته حسین نسب، زیباسازی پایانه هوایی فرودگاه اراک نیز در دستور کار قرار دارد و در سال جاری به انجام خواهد رسید.

آغاز پروازهای تهران و عتبات عالیات بعد از ماه رمضان

مدیرکل فرودگاه اراک در ارتباط با برقراری پرواز تهران به اراک گفت: پرواز تهران جزو اولویت‌های استان مرکزی است است. نزدیک به یک سال است که برای برقراری این پرواز برنامه ریزی می‌کنیم و در همین راستا قراردادی آماده شده که به زودی به امضای مدیرعامل ایران ایر نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: استان مرکزی تعهد کرده بود که فضای اداری و دفتر فروش برای ایران ایر در نظر بگیرد. اکنون محل استقرار خدمه این شرکت تهیه شده و پرواز تهران بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

حسین نسب به برقراری پروازهای خارجی در سال ۹۵ از فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود: پروازهای خارجی فرودگاه اراک با پروازهای عتبات عالیات راه‌اندازی در سال ۹۵ شد. اما در سال ۹۶ بعد از ماه مبارک رمضان متاسفانه با زیاده‌طلبی آژانس‌های حج و زیارتی مسافرهای هوایی به مسافرهای زمینی تبدیل شدند، و به همین علت پروازهای عتبات از فرودگاه اراک لغو شدند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کردیم که جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم. کارهای خوبی انجام شده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان پروازهای عتبات راه‌اندازی شود.

گفتنی است در حال حاضر پرواز‌هایی به مقاصد عسلویه و مشهد و همچنین روزانه ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز آموزشی از فرودگاه اراک انجام می‌شود

نظر شما