شناسهٔ خبر: 54517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقی‌دخت خبر داد:

اختتامیه مسکن مهر آذربایجان‌غربی در دهه فجر امسال/ بیش از ۴۱ هزار واحد تحویل متقاضیان شده‌ است

مسکن مهر مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحویل بیش از ۴۱ هزار واحد به متقاضیان، از اختتامیه مسکن مهر استان در دهه فجر امسال خبر داد.

جلال تقی‌دخت مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در این استان گفت: پروژه‌های مسکن مهر در استان آذربایجان غربی شامل واحدهای مسکونی ۹۹ ساله (تعاونی ساز) و واحدهای خودمالک و گروهی بدون مشکل و دارای متقاضی ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد بوده که در مجموع بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌‌اند.

وی بیان کرد: از تعداد ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد مسکن مهر در استان، ۲۱ هزار و ۸۷۳ واحد مربوط به واحدهای مسکونی تعاونی‌ساز و تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۲ واحد مربوط به واحدهای خودمالک و گروهی است و در مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شده که بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تمام ۱۱ هزار و ۳۷ واحد به‌طور ۱۰۰ درصد تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است.

وی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکن مهر در شهرهای ارومیه، مهاباد، بوکان و تکاب در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: ۴ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر استان نیز تا دهه فجر امسال تکمیل و جشن اختتامیه مسکن مهر استان را در این ایام خواهیم داشت.

تقی دخت بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب و سلماس به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصدی پیشرفت داشته، تصریح کرد: در مجموع در این شهرها ۶ هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر ساخته شده که این پروژه در دیگر شهرهای استان نیز به‌طور میانگین بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: در شهرهای بوکان، ماکو، نقده و خوی پروژه مسکن مهر بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته که تا هفته دولت این واحدها به اتمام می‌رسند و به متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: واحدهای باقی‌مانده مربوط به شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت است که به دلیل مشکلات معارض و بلندمرتبه‌سازی با تاخیر آغاز شدند که وام آنها افزایش یافت و در ایام دهه فجر افتتاح و به متقاضیان تحویل داده می‌شوند. 

نظر شما