شناسهٔ خبر: 54542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران مطرح شد:

شناسايی ٥٠٠ هكتار زمين در ١٦ شهر استان تهران برای اجرای طرح بازآفرينی

جلسه معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: طرح بازآفرینی شهری پایدار در ۲ محله شهرهای بیش از دویست هزار نفر جمعیت اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران،احمد تواهن در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان گفت: از ساعات اولیه اعلام آباده باش از سوی وزارت كشور به طور شبانه از شهرداران خواسته شد تا هرچه زمین می توانند در اختیار قرار دهند وطی یك هفته جمع بندی اولیه انجام شد.

وی افزود: كارشناسانی از راه و شهرسازی زمین ها را مورد بازنگری قرار دادند  و موقعیت ها نسبت به بافت و محدوده قانونی شهر ارزیابی شد.

به گفته معاون امورعمرانی استانداری ؛در مجموع  در ١٦ شهر  به مساحت ٥٠٠ هكتار، زمین برای بازآفرینی شهری شناسایی شد.

تواهن با اشاره به مشكل تغییر كاربری زمین های شناسایی شده گفت: پیشنهاد می شود شهرهایی كه قرار است ازسوی دستگاه ها و بخش خصوصی افزوده شوند،در نزدیكی بافت ها باشند و خارج از محدوده نباشند و از حداقل خدمات زیربنایی برخوردار باشد.

وی در پایان عنوان كرد: اگر در شهرهای بیش از دویست هزار نفر جمعیت دو محله و در شهرهای كمتر ازدویست هزار نفر یك محله مشخص شود هدف اجرای طرح بازآفرینی به سرعت محقق می شود.

هدفگذاری سالانه ۶۳ محله در طرح بازآفرينی شهری استان تهران تا سال ۱۴۰۰

محمدنادر محمد زاده، مدیركل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینكه ١٩ میلیون نفر جمعیت در محلات هدف بازآفرینی در مساحت ١٤٠ هزار هكتار در كشور وجود دارد گفت: در استان تهران حدود ٤.٥ میلیون نفر در حدود یك میلیون و ١٠٠هزار خانوار در مساحت ١٤ هزار و ٨٠٠  هدف بازآفرینی شهری هستند.

وی ،محلات مناطق ١٥،١٠ و ١٢ را دارای بیشترین سطح نیازمند بازآفرینی شهری در تهران دانست و تأكید كرد: شهرستان های بهارستان،ورامین،شهریار و قدس پس از تهران دارای بیشترین سطح نیازمندبه اجرای برنامه بازآفرینی شهری هستند.

مدیركل راه وشهرسازی استان تهران ادامه داد:بیش از ١٢٧ هزار تسهیلات برای بازآفرینی به ساخت رسیده و تا سال ۱۴۰۰سالانه ٦٣ محله در استان تهران باید در برنامه بازآفرینی شهری قرار بگیرد./

نظر شما