شناسهٔ خبر: 54562 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام راه‌آهن خبرداد؛

اصلاح ساختار ایمنی راه‌آهن/ تشکیل نهاد رگلاتوری و انقال بخشی از وظایف به خارج از شرکت

حسین عاشوری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از اصلاح ساختار ایمنی راه‌آهن خبر داد و گفت: از جمله موارد پیشنهادی در ساختار جدید راه‌آهن، تشکیل نهاد رگولاتوری و انتقال بخشی از وظایف مرتبط به ایمنی ریلی به خارج از راه‌آهن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در جلسه بررسی ساختار ایمنی راهآهن که با حضور اعضای کمیسیون عالی سوانح راهآهن و تعدادی از خبرگان حوزه ریلی برگزار شد، با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در خصوص افزایش سهم حمل بار و جابجایی مسافر راه آهن در برنامه ششم توسعه و هدفگذاری دستیابی به سهم ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی جابجای مسافر گفت: به منظور دستیابی به این اهداف نیاز به حرکت جهشتی در حوزه های مختلف زیربنایی ، بهره برداری ، تامین منابع مالی ، افزایش بهره‌وری و ... می باشد.

وی افزود : همزمان با تلاش برای افزایش حمل بار و جابجایی مسافر ضروری است که نسبت به ارتقاء ایمنی راه‌آهن نیز اقدام گردد که در این خصوص مشاور اصلاح ساختار راه‌آهن پیشنهادهایی برای ساختار آتی ایمنی راه‌آهن ارائه داده که در مرحله نهایی کردن می باشد. از جمله موارد پیشنهادی در ساختار جدید تشکیل نهاد رگلاتوری و انتقال بخشی از وظایف مرتبط به ایمنی ریلی به خارج از راه‌آهن می‌باشد.

در ادامه این جلسه در خصوص وظایف مشترک ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن با ستاد مدیریت بحران ریلی بحث و گفتگو شد و مقرر شد در خصوص ادغام این دو ستاد بررسی بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما