شناسهٔ خبر: 54581 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در کشور لهستان برگزار می‌شود؛

گرامیداشت روزجهانی دریانوردی با حضور مراجع دریایی ۵ قاره/ ایران میزبان اجلاس جهانی آیمو- ۲۰۲۱

ایمو گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با محوریت کشتیرانی سبز و هوشمند، ابر دیتا و امنیت سایبری در کشتیرانی، کشتیرانی در مواجهه با مسیرهای جدید حمل و نقل و آینده بازار کار دریایی در کشور لهستان، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در راس هیاتی متشکل از معاون امور دریایی و مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی این سازمان جهت شرکت در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی عازم لهستان شدند.

هدف از این ماموریت که با دعوت رسمی و مشترک دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی و وزیر اقتصاد دریایی لهستان صورت گرفته؛ شرکت در رویداد گرامی داشت روز جهانی دریانوردی به میزبانی کشور لهستان است.

در این مراسم که در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود، مقامات عالی دریایی در سطح وزرا و روسای مراجع دریایی از پنج قاره جهان و مقامات سازمان های بین المللی دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه دریایی حضور خواهند داشت و ضمن گرامی داشت روز جهانی دریانوردی، مهمترین مسائل دریانوردی و چالش های پیش روی صنعت کشتیرانی را در قالب پنل های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.

 موضوعات مورد بحث در این پنل‌های تخصصی شامل؛ کشتیرانی سبز و هوشمند، ابر دیتا و امنیت سایبری در کشتیرانی، کشتیرانی در مواجهه با مسیرهای جدید حمل و نقل و آینده بازار کار دریایی است.

علاوه بر این پنل‌ها، یک میزگرد در سطح عالی با حضور مقامات بلند پایه دریایی کشورها و سازمان های بین المللی برگزار می شود که به طور ویژه به موضوع کشتیرانی سبز و کشتیرانی هوشمند در آینده نزدیک، فرصتها، مزیت ها و چالش های پیش روی آن ها خواهد پرداخت.

همچنین در این میزگرد محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارد و موارد مدنظر جمهوری اسلامی ایران را تبیبن و مطرح می‌کند.

گفتنی است شعار امسال روز جهانی دریانوردی "آیمو میراث ما؛ کشتیرانی بهتر برای آینده ای بهتر" است و جمهوری اسلامی ایران با تصویب شورای آیمو در سال ۲۰۲۱ میلادی میزبان این رویداد بزرگ دریایی جهان خواهد بود.

نظر شما