شناسهٔ خبر: 54587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

بازنگری در طرح تفصیلی شهر بندرعباس

غلامحسین شیری مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از بازنگری در طرح تفصیلی شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان،غلامحسین شیری با بیان این مطلب افزود: روند رو به رشد شهرنشینی و مهاجرت پذیری شهر بندرعباس ، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فضاهای عمومی و خدماتی را به ضرورتی مهم در شهرسازی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز و پارکها ، مراکز بزرگ خدماتی فضاهای ورزشی، مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری و سواحل محل تعامل و ارتباط مردم می‌باشد اضافه کرد:برنامه ریزی در راستای تامین منافع مردم و پراکندگی بر مبنای نیاز در مقیاس محله ای از اهداف مهم طرح تفصیلی می باشد که توجه به کمبود خدمات و مطالعه آن می‌تواند ما را در برنامه ریزی هرچه بهتر جهت تامین خدمات مورد نظر در طرح تفصیلی یاری دهد.

شیری با تاکید بر لزوم توسعه پایدار محله ای در بندرعباس، بافت‌های ناکارآمد شهری را یکی از مضرات این شهر عنوان کرد و گفت :ضرورت توجه و برنامه ریزی در این بافت ها در حوزه بازآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان همچنین به گذشت مدت زمان زیادی از طرح تفصیلی مصوب ملاک عمل شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در بندرعباس ، طرح تفصیلی این شهر تا پایان سال جاری جهت تصویب به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.

 گفتنی است: طرح تفصیلی شهر بندرعباس پس از گذشت سالیان دراز بالاخره در اسفندماه سال ۱۳۹۰  توسط راه و شهرسازی هرمزگان تهیه و با مشاور ذیصلاح شهرسازی جهت بازنگری وارد مذاکره شد که پس از برداشت های وضع موجود توسط مشاور ، کار به روز رسانی طرح تفصیلی گذشته در دستور کار مشاور قرار گرفت.

نظر شما