شناسهٔ خبر: 54621 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک مسئول سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

جزئیات برگزاری هفتمین دوره مسابقات ورزشی ارگان‌های دریایی/ برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد در آب‌های جنوبی ایران

ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی مسئول کمیته فنی مسابقات سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام برگزاری هفتیمن دوره مسابقات ورزشی ارگان‌های دریایی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی از احتمال برگزاری این دوره از مسابقات در استان سیستان و بلوچستان و یا هرمزگان خبر داد.

وهاب کاشی‌ها کارشناس تربیت بدنی و مسئول کمیته فنی مسابقات سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی و همایشی که قرار است با همین عنوان هفتمین دوره‌اش در آذرماه سالجاری در یکی از استان‌های جنوبی کشور (یا استان سیستان و بلوچستان به میزبانی بندر چابهار و یا استان هرمزگان به میزبانی بنادر شهیدرجایی و شهید کلانتری) برگزار شود، به ارایه توضیحاتی پرداخت.

کاشی‌ها گفت: هفتیمن دوره مسابقات ارگان‌های دریایی کشور با مدیریت و میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برای آقایان و  به صورت آبی و ساحلی در چهار رشته فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، شنا و قایقرانی برگزار در آذرماه در یکی از استان های هرمزگان به میزبانی بنادر شهیدرجایی و شهید کلانتری و یا استان سیستان و بلوچستان به میزبانی بندر چابهار برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته فنی مسابقات ورزشی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می‌شود از برگزاری سه دوره نخست این مسابقات در سال‌های گذشته به صورت بین‌المللی خبر داد و اعلام کرد: امسال این مسابقات به صورت ملی برگزار می‌شود اما به منظور رونق دادن به ورزش‌های آبی در کشور در صدد هستیم تا در سال‌های آتی به مانند سه دوره نخست، مسابقات را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

کارشناس تربیت‌بدنی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برگزاری اولین جلسه هماهنگی این مسابقات با حضور نمایندگان ارگان‌های دریایی در ۲۹ خردادماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت:  مسئولان ورزش ارگان‌های دریایی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند و اطلاعات لازم جهت برگزاری، تاریخ مسابقات، رشته‌های موردنظر به مسئولان ارایه می‌شود و پس از آن با اعلام آمادگی ارگان‌های دریایی، دستورالعمل مسابقات به تفکیک رشته‌ها تهیه و برای گروه‌های شرکت کننده ارسال خواهد شد.

به گفته کاشی‌ها، مسابقات شنای آب‌های آزاد در کنار مسابقات شنا از دیگر مواردی است که در این مسابقات طراحی و برنامه ریزی شده است. این مسابقات در دو دوره نخست خود با حضور بانوان برگزار می شد اما در دوره هفتم به روال چهار دوره گذشته مسابقات با حضور آقایان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سومین دوره مسابقات به صورت بین المللی با حضور ورزشکارانی از کشورهای روسیه، ازبکستان در مسابقات شرکت برگزار شد. پیگیر این هستیم تا در دو سال آینده این مسابقات را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم  و حتی پیش بینی کرده ایم که این مسابقات را در سال‌های آتی و دوره‌های بعدی در سواحل شمالی کشور داشته باشیم تا بتوانیم از ورزشکاران کشورهای حاشیه خزر، میزبانی کنیم.

کاشی‌ها گفت: تیم سازمان بنادر و دریانوردی که منتخب ورزشکاران ادارات کل بنادر در سطح کشور است نیز در این مسابقات شرکت می‌کنند و این مسابقات به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد.

وی یکی از اهداف برگزاری این مسابقات را در ابتدا بین المللی کردن این مسابقات دو سالانه عنوان کرد و در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که سازمان بنادر و دریانوردی در صدد است تا با برگزاری این دست از مسابقات تیمی منتخب از ورزشکاران تشکیل دهد تا بتواند تیم تشکیل شده را در مسابقات بین المللی شرکت دهد.  

گفتنی است نخستین جلسه هماهنگی مسابقات ورزش های آبی ارگان های دریایی با حضور مدیریت تربیت بدنی نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا، فرماندهی مرزبانی (معاونت تربیت و آموزش)، مدیریت تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه پاسداران، مدیریت تربیت بدنی بسیج، سازمان صنایع دریایی ایران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان شیلات ایران، سازمان نقشه‌برداری، سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان منطقه آزاد چابهار، دانشگاه دریانوردی علوم دریایی چابهار، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، مرکز ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، شرکت بناگستر کرانه، شرکت تایدواتر خاورمیانه، شرکت خط دریابندر، شرکت نفت فلات قاره، شرکت کشتیرانی والفجر برگزار می‌شود.

همچنین از دیگر ارگان های شرکت کننده در اولین جلسه هماهنگی مسابقات ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی می‌توان به شرکت‌های بت سرویس، شرکت خدمات ساحلی ایران، شرکت آموزش و فن‌آوری ساحل و فراساحل، شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران، شرکت آراء باختر، شرکت پایانه‌های دریایی ایران، شرکت صدرا امید چابهار، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت خدمات بندری کاوه، شرکت ملی نفتکش، شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس، شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران و شرکت دریایی و بندری سینا اشاره کرد.

نظر شما