شناسهٔ خبر: 54659 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی بیان کرد:

مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت بازآفرینی و مرکز آمار ایران/ تشکیل نهادهای تأمین مالی خرد در مناطق هدف تحت برنامه ملی بازآفرینی

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بیان کرد: قرار است با هدف بررسی وضعیت مناطق فرسوده و ناکارآمد در سطح کشور اطلاعات جمعیتی و سکونتی این مناطق را جمع‌اوری کنیم که این اقدام با همکاری مرکز آمار ایران انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت بازآفرینی و مرکز آمار ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: قرار است با هدف بررسی وضعیت مناطق فرسوده و ناکارآمد در سطح کشور به کمک مرکز آمار ایران اطلاعات جمعیتی و سکونتی این مناطق را جمع‌اوری کنیم که این اقدام با همکاری این مرکز انجام خواهد گرفت.

عشایری با اشاره به شرایط ایجاد نهادهای تأمین مالی خرد در مناطق هدف نیز بیان کرد: این اقدام که به عنوان مدلی در دستور کار دوم جلسه ستاد مورد بررسی قرار گرفت باید دارای مصوبات قانونی و شرایط لازم مربوط به خود تحت نظارت ستادهای استانی و برنامه ملی بازآفرینی باشد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد موظف هستند برنامه اقدامات مشترک خود را در مناطق هدف اولویت‌دار در یک سال آینده در ستاد مطرح کنند تا هرچه سریعتر مورد بررسی و هماهنگی سایر اعضا قرار گرفته و برنامه اجرایی نهایی صادر شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: اعضای اصلی ستاد نیز باید در راستای پیشبرد اهداف موضوعات را به دستگاه‌های استانی انتقال و هرچه سریعتر برنامه پایلوت را از آن‌ها دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه برنامه عملیاتی ستاد در سال ۹۸ نیز باید تا پایان مهرماه به دولت تحویل داده شود گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در برش استانی و در هماهنگی با یکدیگر برنامه خود را تهیه، تدوین و در ستاد ملی اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین چندی پیش با بیان اینکه در آینده نزدیک تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد در اختیار  توسعه گران  قرار خواهد گرفت، اعلام کرده بود: توسعه گران پس از دوسال  دوره مشارکت می بایست  ۵۰ درصد واحدهای ساخته شده در اراضی دولتی را در اختیار متقاضیانی که  در صندوق پس انداز یکم بانک مسکن ثبت نام کرده‌اند قرار دهند، بدین ترتیب پس از دو سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت ، باز خواهد گشت.

عشایری  در ادامه با بیان اینکه  بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۵۴۳ شهر شناسایی شده است، گفته بود: از بین این تعداد شهر بجز شهر تهران که بر عهده شهرداری است؛ در بقیه شهرها اقدام بر عهده شرکت باز آفرینی شهری ایران خواهد بود.

به گفته وی محله سیروس در تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح باز آفرینی  انتخاب کرده‌ایم و وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری در اجرای این طرح ورود کرده است./

نظر شما