شناسهٔ خبر: 54665 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران گفت:

به زودی عملیات اجرایی راه‌آهن گرمسار– اینچه‌برون آغاز می شود/ رشد ۱۵ درصدی سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن یکم در گلستان

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی استان گلستان با اشاره به تسهیلات پس‌انداز مسکن یکم گفت: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مسکن چیزی در حدود ۵۱۰۰ نفر در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند که همه آن‌ها برای خرید مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شرایط دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و خوشبختانه تمام نمایندگان محترم استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه برتمام بحث‌های حوزه بازآفرینی مروری داشتیم، خوشبختانه پروژه‌های بسیار خوبی، هم در بافت‌های قدیمی شهر در حوزه تملک، تعمیر و مرمت اساسی خانه‌های قدیمی و هم در حوزه اسکان غیررسمی، اصلاح معابر و انجام خدمات مختلف انجام شده است که همگی عنوان و مورد بررسی قرار گرفت.

آخوندی  با اشاره به تسهیلات پس‌انداز مسکن یکم گفت: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مسکن چیزی در حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این صندوق پس‌انداز کرده اند که همه آن‌ها برای خرید مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شرایط دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد را دارا هستند.

وی افزود: پیشنهاد ما به تمام مردم این است که از این تسهیلات استفاده کنند، خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوب بوده و شاهد رشد ۱۵ درصدی در سپرده‌گذاری بوده‌ایم.

آخوندی با اعلام استقبال دولت از حضور مردم در این طرح گفت: با استفاده از طرح پس‌انداز مسکن یکم، مردم به تسهیلات ۶ درصد برای خرید خانه در بافت فرسوده و ۸ درصد برای خرید ملک در سایر نقاط دسترسی پیدا می‌کنند، با استفاده از این تسهیلات یک زوج می‌تواند در گرگان ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر نقاط استان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید خانه دریافت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته گفت: همچنین در این جلسه مواردی چون  اقدامات انجام شده برای سنددار کردن اراضی فاقد سند، نحوه فعال شدن تسهیل‌گران و نوع مشارکت با ساکنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین پروژه‌های بزرگی مانند برقی کردن راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون مورد بحث قرار گرفت.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: اکنون قرارداد برقی کردن راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون با طرف روس به امضا رسیده و تأمین مالی ۱.۲ میلیارد یورویی برای این پروژه انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به مطرح شدن موضوع راه آهن گرگان – مشهد در این جلسه بیان کرد: هم‌اکنون مقدمات این پروژه  در حال انجام بوده که بعد از امضای قرارداد رسمی و تأمین مالی جزئیات را در اختیار مردم عزیز قرار خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه در جهت عقد قرارداد تجاری و تأمین مالی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره سایر موارد مطرح شده در جلسه گفت: پروژه‌های آزادراهی و بهسازی معابر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که خوشبختانه در این مورد اقدامات لازم انجام شده است و همچنین درباره بحث حمل و نقل و استفاده از ظرفیت کامیون‌داران استان در جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که من این موارد را پیگیری خواهم کرد./

نظر شما