شناسهٔ خبر: 54704 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ایجاد بنادر نسل سوم موجب رشد اقتصاد کشور می‌شود/ ضرروت همکاری دستگاه‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی

علی گلمرادی دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس شوراى اسلامى گفت: با ایجاد بنادر نسل سوم به دلیل تکمیل زنجیره تولید در منطقه، شاهد کاهش قیمت محصول نهایی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، على گلمرادى دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم و نوین گام برداریم، افزود: با ایجاد بنادر نسل سوم شاهد معافیت از عوارض های مختلف، ایجاد ارزش افزوده پس از تولید، بهبود محیط کسب و کار و اشتغال هستیم و در نهایت چنین مزایایی موجب خواهد شد تا تولیدکنندگان به سمت بنادر کشور هدایت شوند.

وی ادامه داد: زمانی که در پس کرانه بنادر کارخانجات تولیدی و تکمیلی ایجاد کنیم می توان زنجیره ارزش و تولید را در بنادر کامل  و زمینه را برای تولید و صادرات در منطقه فراهم کرد.

 دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه ایجاد بنادر نسل سوم موجب ارتقای سطح اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال، تکمیل زنجیره تولید می شود، خاطرنشان کرد: باید در جهت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیلی در بنادر گام برداشت تا کارخانجات تولیدی در محوطه های بندری شکل گیرند و  در نهایت کالا در بندر تولید شود.

سازمان بنادر و دریانوردی از قول گلمرادی نوشت: تخفیف در عوارض، معافیت های مالیاتی و کاهش مسیر و هزینه حمل و نقل موجب کاهش قیمت محصول نهایی در بنادر نسل سوم خواهد شد.

گلمرادی با تاکید بر اینکه باید سرعت حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم افزایش پیدا کند، گفت: حرکت در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم آغاز شده  است و به طور قطع با حمایت سایر بخش‌ها روند شکل گیری بنادر نسل سوم سرعت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید سازمان بنادر و دریانوردی را در ایجاد بنادر نسل سوم همراهی کنند، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی از جمله دستگاه هایی هستند که باید سازمان بنادر و دریانوردی را در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم و رونق آن همراهی کنند. از طرفی می توان  اراضی مناسب با هدف ایجاد بنادر نسل سوم را در نظر گرفت و مجوزهای مربوطه به سهولت صادر شود تا شاهد تولید با ارزش افزوده بالا باشیم و بتوانیم به راحتی محصولات تولید شده در منطقه را چه به سرزمین اصلی و چه به خارج از کشور صادر کنیم.

نظر شما