شناسهٔ خبر: 54710 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور اعلام کرد:

عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان ۲۴ ساعته است/ راه اندازی نرم افزار اينترنتی مشتری مداری و میز خدمت

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بیان این مطلب که بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اعلام کرد: در راستای نگرش مشتری مداری، ارائه خدمات بندری، دریایی و پشتیبانی با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به ۲۴ ساعته بودن فعالیت بندر شهید رجایی و سایر بنادر بازرگانی استان همچون بندر لنگه، شهید باهنر و قشم گفت: علاوه بر واحدهای ستادی و پشتیبانی که به صورت شیفت های کاری در این بنادر به شکل شبانه روزی فعالیت دارند، تمامی پایانه های بندری و شرکت های بخش غير دولتي فعال در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری کالا نیز به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی به مشتریان هستند.

وي در همين رابطه افزود:  با توجه به نقش بنادر كوچك در نوار ساحلي استان هرمزگان در ايجاد اشتغال پايدار و امنيت، اين بنادر مورد توجه قرار گرفته و تكميل زير ساخت ها و تسهيل فرايند هاي عملياتي بويژه در خصوص امكان صادرات فرآورده ها و كالاهاي ايراني در دستور كار اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان قرار گرفته است.

عفيفي پور تصريح كرد: براساس سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی در زمينه مشتری مداری، ارائه خدمات بندری، دریایی و پشتیبانی در بنادر با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای مدیریت می شود تا علاوه بر افزایش بهره وری امور صادرات، واردات و ترانزیت به سهولت و مطابق با نرم های جهاني انجام پذیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ارایه خدمات الکترونیکی و فعالیت های مبتنی بر فناوری از سالها پیش تاکنون در این اداره کل در حال انجام است و نرم افزارهایی نظیر سامانه جامع دریایی، سامانه جامع کانتینری موسوم به CCS و سامانه جامع کالاهای جنرال کارگو موسوم به GCOMS بخش زیادی از نیازها و دغدغه های مشتریان را برطرف کرده است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز نرم افزار مشتری مداری به نشانی اینترنتیcrm.pmo.ir راه اندازی شده و تجار و صاحبان کالا می توانند نسبت به پیگیری الکترونیکی نامه های خود، ردیابی کالا و کانتینر، تمامی خدمات اداری دریانوردان، خرید اینترنتی بلیت سفرهای دریایی، از طریق این درگاه اقدام نموده و نیازی به حضور فیزیکی ارباب رجوع نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت بنادر به ویژه بندر شهید رجایی، میز خدمت فیزیکی در نقاط مختلف این بندر به زودی ایجاد و با بهره گیری از کارشناسان مجرب نياز مشتريان بنادر در كوتاه ترين زمان ممكن و به روش سهل و آسان مرتفع مي شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این اداره کل الکترونیکی نمودن سایر خدمات خود را در راستای دستورالعمل میز خدمت الکترونیکی در دستور کار قرار داده و در آینده نزدیک تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مدت ۳ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و به راهنمایی ارباب رجوع و رسیدگی به درخواست آنان، مشغول است.

نظر شما