شناسهٔ خبر: 54712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد:

شناسایی ۱۴۰ قطعه زمین مناسب طرح بازآفرینی در استان همدان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی همدان از شناسایی یکصد قطعه زمین در شهر همدان و ۴۰ قطعه زمین مناسب اجرای طرح بازآفرینی در دیگر شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار استان همدان گفت: ۳۷ پروژه بازآفرینی شهری در ۹۶ محله استان همدان اجرا می‌شود.

وی افزود: این ۳۷ پروژه بازآفرینی شامل مرمت خانه‌های تاریخی، پوشش رودخانه‌ها و اجرای زیرساخت‌ها خواهد بود و تسهیلات با سود ۶ درصد به آن تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان مناطق اصلی بازآفرینی همدان را شامل جولان و شهرک مدنی ذکر کرد و افزود: در ملایر منطقه دولت‌آباد مورد بازآفرینی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون در شهر همدان یکصد قطعه زمین، در کبودرآهنگ ۱۹ قطعه زمین، در شهرستان بهار هفت قطعه، فامنین چهار قطعه و در تویسرکان دو قطعه زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده است.

فرزانه با اشاره به اینکه آیین‌نامه در اردیبهشت‌ماه ابلاغ شده و ما در مراحل اولیه شناسایی زمین‌ها هستیم که کار زمان‌بری است، گفت: طی دو سه جلسه بخش‌هایی از زمین‌ها مشخص شده است.

وی افزود: در شهرهای استان همدان به غیر از شهر همدان حدود ۴۰ تا ۵۰ قطعه شناسایی شده و تصور من این است که تعداد بیشتری می‌توان شناسایی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: مقرر شد تا قبل از جلسه بعد تعداد زمین‌های دارای قابلیت به صورت متمرکز مشخص شود اما همین مرحله هم به معنای پایان کار نیست و ممکن است باز هم به زمین‌های شناسایی شده افزوده شود.

وی عنوان کرد: شناسایی زمین هم البته به معنای آن نیست که به سرعت کار اجرایی در آن‌ها آغاز شود بلکه مهم این است که برنامه‌ریزی کار استمرار دارد.

فرزانه با بیان اینکه هر هفته جلسات تشکیل می‌شود، اظهار کرد: بعد از عید نوروز سه جلسه با استاندار برگزار کردیم و این وضعیت در کشور مشابه ندارد.

نظر شما