شناسهٔ خبر: 54726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اجرای طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ در حوزه عمران و بهسازی

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ در حوزه عمران و بهسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی گفت: طبق مطالعات و شناسایی‌های به عمل آمده در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه گونه بافت به میزان حدود ۲۰۸۳ هکتار شامل بافت تاریخی، بافت فرسوده میانی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی (حاشیه‌ای) موجود است.

علیمردانی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات استان در موافقت‌نامه طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ استان به تفکیک از ۳ ردیف اختصاصی مطالعات و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مطالعه و کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، ساماندهی حاشیه شهرها در قالب این سه طرح به پروژه‌هایی که تعریف شده تخصیص اعتبار صورت گرفته است، افزود:

لیست پروژه‌های در دست اقدام اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان در سال ۹۶ مطابق موافقت‌نامه بدین شرح است: احداث خدمات روبنایی با زیربنای کل ۲۵۰۷ مترمربع به مبلغ ۲۲۵۶۵ میلیون ریال شامل پروژه‌های احداث مدرسه ابتدایی محله رادک، احداث پایگاه سلامت بهداشت محله لبنان، کتابخانه عمومی محله رادک و مرکز فرهنگی هنری محله لبنان در شهر گچساران – ساماندهی محیط و فضای شهری به مساحت کل ۱۹۶۶۳ مترمربع به مبلغ کل ۲۰۶۴۶ میلیون ریال شامل پروژه‌های بهسازی و آسفالت معابر محله‌های اکبرآباد، دولت‌آباد، مهریان و بلهزار در یاسوج همچنین پارک محله لبنان در گچساران –تأمین خدمات زیربنایی به میزان ۲ کیلومتر اصلاح شبکه آب در محله اکبرآباد یاسوج به مبلغ کل ۶۷۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه احداث پل اتصال محله لبنان به محله سادات در گچساران به متراژ ۳۰۰ مترمربع به مبلغ ۵۶۴۸ میلیون ریال.

این مسئول بیان کرد: پروژه ساماندهی و بهسازی خیابان بلادیان گچساران که ایده طراحی آن به سنوات قبل باز می‌گردد و جزء پروژه‌های پایلوت کشوری محسوب می‌شود و ردیف اعتباری آن از محل کد مطالعه و کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است.

وی عنوان کرد: فاز اول این پروژه با برآورده ۶۷ میلیارد ریال به اتمام رسیده است و تاکنون از محل این طرح رقمی معادل ۱۸ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی در حال پرداخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: از محل طرح ساماندهی حاشیه شهرها تعداد ۸ پروژه در محلات هدف دو شهر یاسوج و گچساران تعریف شده است از این میزان تعداد ۶ پروژه شامل اصلاح شبکه آب شرب محله اکبرآباد، آسفالت محلات مهریان، بلهزار، اکبرآباد، دولت‌آباد و مدرسه ۶ کلاسه بلهزار در شهر یاسوج و نیز تعداد پروژه‌های مدرسه محله رادک، پایگاه سلامت محله رادک، کتابخانه محله رادک در شهر گچساران اجرایی و الباقی در حال تهیه طرح جهت برگزاری مناقصه است.

علیمردانی در ادامه گفت: در برنامه اجرایی سال ۹۷ برای اولین بار شهر دهدشت و محله شرف‌آبادها به برنامه اضافه شده است. شهر دهدشت از محل طرح مطالعه و کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و محله شرف‌آبادها از محل طرح ساماندهی حاشیه شهرها حدود ۶ هزار میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. طرح ساماندهی حاشیه شهرها جهت محله‌هایی در نظر گرفته می‌شود که در حاشیه شهرها به دلیل مهاجرت بی‌رویه شکل‌دهی شده و توسعه ناموزون پیدا نموده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۶ اجرای کردن پروژه‌های کالبدی، جذب قیر به میزان ۷۸۰ تن جهت بافت‌های فرسوده، تنظیم برنامه اجرایی سال ۹۷ و ارائه برنامه توسعه ششم تا افق سال ۱۴۰۱ شمسی جهت بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری بوده است.

این مقام در آخر گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان دقیقاٌ بر اساس ردیف‌های ابلاغی انجام وظیفه می‌نماید.

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان در شاخص‌های اجرایی و راهبردی توسعه طرح‌های بازآفرینی رتبه نخست کشوری را کسب نموده است که جا دارد این موضوع مدنظر قرار گیرد.

نظر شما