شناسهٔ خبر: 54731 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار:

بندر خشک، تجارت قزوین را متحول می‌کند

بندر خشک معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: ساخت بندر خشک، رونق صادرات را در پی داشته و تجارت استان را متحول می سازد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در نشست هماهنگی نحوه اجرا و ساخت بندر خشک در استان قزوین افزود: با تاسیس این بندر نقش قزوین در حوزه صادرات فراملی می شود.

وی اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، قزوین به یکی از قطب‌های مهم صادراتی کشور تبدیل خواهد شد و علاوه بر صنعتی بودن، به استانی بازرگانی نیز بدل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در قالب طرح بندر خشک باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم جهت تردد بازرگانان و اسکان آنها اندیشیده شود.

حبیبی یادآور شد: ساخت بندر خشک در قزوین توسط وزارت راه و وشهرسازی تایید شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در رابطه با چگونگی احداث این پروژه باید کارشناسی شده و علمی بوده و با سند آمایش سرزمینی همسویی و هماهنگی داشته باشد.

حبیبی با اشاره لزوم پزهیز دخالت از نوع منطقه‌گرایی و نگرش قومی در انتخاب مکان این پروژه بزرگ،خاطر نشان کرد: انتخاب مکان فقط و فقط باید با سنجش درست و کاربردی صورت گرفته و هرکجایی که این پروژه احداث شد همه با هم در جهت گسترش آن باید تلاش کنیم.

وی افزود: نقش بخش خصوصی در دولت دوازدهم بسیار برجسته بوده است و امیدواریم در اجرای این طرح عظیم بازرگانی از مشارکت این بخش به شکل پررنگ بهره ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با توجه به منطقه جغرافیایی خود و نزدیکی به فرودگاه‌های بین‌المللی و همچنین برخورداری از آزادراهای زیاد و دسترسی به خطوط راه آهن یکی از مناطق بی نظیر برای احداث بند خشک در ایران است.

حبیبی خاطر نشان کرد: در جهت رفع موانع و تسریع عملیات اجرایی بندر خشک کارگروه هاب لجستیک (کارگروه سنجش زیر بنایی حمل و نقل) باید به طور منظم در قزوین تشکیل جلسه دهد تا هرچه سریعتر با رصد مراحل ساخت این پروژه ،موانع را از سر راه بردارد.

نظر شما