شناسهٔ خبر: 54750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

بررسی طرح تفصيلی پارسيان در كميته فنی كميسيون ماده پنج

جلسه مدير کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: پارسيان از شهرهای مهم استان است و با توجه به گذشت مدت زمان زيادی از تصويب طرح جامع این شهر، طرح مذکور در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج بررسی و به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان هرمزگان، غلامحسین شیری در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان اظهار داشت: پارسيان از شهرهاي مهم استان هرمزگان است و با توجه به گذشت مدت زمان زيادي از تصويب طرح جامع این شهر، نيازمند تهيه طرح تفصيلي بود كه طرح مذکور در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج بررسی و به زودی اجرایی خواهد شد.

مدير کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با تاکید بر حل مشکلات شهروندان پارسیان افزود : با توجه به اهمیت به روز رساني اطلاعات و نقشه هاي موجود ، انجام مطالعات پيشنهادي و راهبردي براي این شهر بسیار ضروری به نظر میرسید که در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالعات ، برداشت و نقشه هاي وضع موجود طرح تفصيلي شهر پارسيان توسط مهندسين مشاور آمودان پایان یافته و در جلسه كميته فني كميسيون ماده پنج در خرداد ماه سال جاری  با حضور اعضاي كميته فني شهرسازي و معماري مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

گورانی، مدير شهرسازي و معماري اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: در اين طرح به دنبال الگوي توسعه پايدار بر مبناي حفظ و ايجاد كاربري هاي عمومي و خدماتي شهر و همچنين حفظ اراضي باغات با توجه به عملكرد آن و نيز توجه به نقش و عملكرد شهر هستيم.

گورانی تصريح كرد:از مشاور خواسته شده طرح را بر پايه لزوم زيست پذيري ساكنان آماده نمايد تا ميزان تحقق پذيري آن در راستاي مشاركت شهروندان بالا رفته و به صورت اجرايي توسط مديريت شهري اجرا شود.

گورانی اذعان داشت: کمیته فنی کمیسیون ماده پنج،با مطالعات موجود طرح پارسيان موافقت کرد و مقرر شد مشاور، طرح پيشنهادي را در جلسه آتي كميته بررسي نمايد.

وی اظهار اميدواري كرد: با توجه به اهميت طرح جهت اجراي پروژه هاي عمراني و ساخت و ساز در پارسيان به عنوان يكي از شهرهاي مهم استان به لحاظ صنعتي و خدمات رساني به حوزه نفوذ ، تا پايان سال ۹۷ طرح تفصيلي اين شهر تهيه و به تصويب مراجع ذيربط خواهد رسيد.

گفتنی است طرح تفصيلي پارسيان پس از تصويب طرح جامع اين شهر،در شورايعالي شهرسازي و معماري، با مشاور ذيصلاح شهرسازي در ديماه سال ۱۳۹۵ تهیه و بررسی شده است.

نظر شما