شناسهٔ خبر: 54764 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

 ۵۶ میلیارد تومان اعتبار به بزرگراه شهید همت اختصاص یافت

خادمی در جمع معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه شهید همت اختصاص یافت.» گفت: در مجموع پروژه شهید همت ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد که ۱۱۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۵۰ میلیارد تومان دیگر سهم سرمایه گذار بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه در دست ساخت شهید همت در استان البرزافزود: با اختصاص این اعتبار، انتظار می رود بزرگراه شهید همت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در مسیر اجرای این پروژه موانعی مانند واحدهای مسکونی و سایر املاک خصوصی وجود دارد که باید این املاک تملک شود.

خادمی ادامه داد: در ۳ ماه گذشته حدود ۵۰ واحدمسکونی در مسیر این پروژه خریداری و تخریب شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در مجموع پروژه شهید همت ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد که ۱۱۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۵۰ میلیارد تومان دیگر سهم سرمایه گذار بخش خصوصی است.

بزرگراه شهید همت به طول حدود ۴۰ کیلومتر، اتصال بین دو کلانشهر تهران و کرج به شمار می رود.

تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته و مابقی به علت وجود معارض و کمبود اعتبار احداث آن با مشکلاتی مواجه شد که مسئولان کشوری و استانی رفع این مشکلات را در دستور کار قرار داده اند.

این بزرگراه در شرق کلانشهر کرج به ۲ شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بزرگراه شمالی با گذر از مناطق حصار، عظیمیه و باغستان کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود.

اکنون عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج به مسافت ۱۹ کیلومتر و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

بزرگراه جنوبی کرج نیز عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده که قرار است این بزرگراه با گذر از شهرستان فردیس و جنوب شهرستان کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل شود.

نظر شما