شناسهٔ خبر: 54800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دو ماهه نخست امسال صورت گرفت:

جابجایی ۵۲۳ هزار مسافر در لرستان/ افزایش ۳۰ درصدی صدور برچسب معاینه فنی خودرو

تاکسی مدیرکل راهداری لرستان گفت: در دو ماهه نخست امسال ۵۲۳ هزار و ۱۷۳ نفر از خدمات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری لرستان بهره‌مند شدند، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌و‌نقل این اداره کل در این دو ماه بیش از ۹ هزار عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری استان افزود: این تعداد مسافر در قالب ۵۷ هزار و ۹۲۹ سفر جابجا شده‌اند که از نظر تعداد سفر و مسافر نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۰ و ۱۷ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

وی گفت: با وجود سیر نزولی سفر و مسافر، خللی در اشتغال حوزه حمل‌و‌نقل عمومی وارد نشده به طوری که تعداد رانندگان شاغل در این بخش با ۵ درصد افزایش به سه هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: در مجموع طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۷، تعداد ناوگان مسافر فعال در استان یک‌هزار و ۳۸۴ دستگاه است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است که در این میان ناوگان اتوبوس با ۱۱ درصد افزایش وضعیت بهتری نسبت به سواری و مینی‌بوس دارد.

شرفی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری در استان افزود: از نظر میانگین عمر نیز ناوگان اتوبوس لرستان با ۸ درصد کاهش در دوماهه امسال، همچنان نسبت به متوسط کشوری سه سال جوان‌تر است.

همچنین مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌و‌نقل این اداره کل گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال ۹ هزار و ۵۸۶ عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۳۰ درصد افزایش همراه است.

وی اظهار کرد: همچنین در این ایام ۶۷۰ هزار و ۹۳۱ تن انواع کالا در قالب ۵۰ هزار و ۱۷۷ فقره بارنامه جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی در تعداد بارنامه و تناژ کالا در استان هستیم.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۷۳ راننده در بخش حمل‌و‌نقل کالا در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: علیرغم کاهش جابجایی کالا در استان، اشتغال رانندگان در این بخش ۷ درصد و تعداد ناوگان کالا نیز ۵ درصد افزایش داشته است.

نظر شما