شناسهٔ خبر: 54806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محورهای ارتباطی غرب استان

جلسه معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در سفر خود به مازندران از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در غرب استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و سهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، علیرضا محفوظی در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعریض در سطح محورهای غرب استان عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راهه‌ای ارتباطی غرب استان اقدامات درخور توجه ای در زمینه تعریض و چهار خطه شدن محورهای اصلی و شریانی در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست بررسی مشکلات حریم راه‌های روستایی شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در دانشگاه علوم کشاورزی کلارآباد هدف از این نشست را اصلاح حریم راه‌های روستایی سه شهرستان غرب مازندران در بازنگری طرح‌های هادی دانست.

وی افزود: این نشست با پیگیری‌های مستمر دکتر شریعت نژاد نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن،  عباس‌آباد و  رامسر در مجلس شورای اسلامی برگزارشده و بازدیدهای انجام‌شده به‌منظور بازدید از وضعیت حریم راه‌های روستایی در منطقه و چگونگی اجرای قانون ایمنی راه‌ها و بررسی وضعیت موجود صورت گرفت.

محفوظی بیان کرد: این نشست و بازدیدهای انجام‌شده منجر به این شد که مدیرکل نگهداری  راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و  معاون بنیاد مسکن کشور طی نشستی مشترک چارچوبی را مقرر کرده و به استان‌ها ابلاغ کنند که در آن‌هم یکپارچگی استعلام‌ها و پاسخ به آن‌ها حفظ‌شده و  هم تأسیساتی که در حریم راه‌ها توسط دستگاه‌های خدمت رسان اجرا می‌شود مشکلی نداشته باشند. 

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در این نشست مقرر شد تا در بازنگری طرح‌های هادی ضوابط و مقررات اصلاح حریم راه‌های روستایی دیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید با اشاره به ضرورت افزایش ارتقاء ایمنی راه‌های غرب مازندران گفت: غرب استان به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری است که به این منطقه رفت‌وآمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌کنند.

بهادری با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مازندران به‌منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های این استان در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل به‌ویژه محورهای ارتباطی، در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در غرب استان اشاره و یادآور شد: پروژهای متعدد راه‌سازی در غرب استان در دست اجرا بوده که انشاءالله با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد روانی ترافیک و کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی غرب استان باشیم.  

گفتنی است، در سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به غرب استان که به دعوت دکتر شریعت نژاد نماینده مردم رامسر- تنکابن و عباس‌آباد در خصوص حریم راه‌ها صورت گرفته از محور جواهرده، کمربندی تنکابن، محور جنت رودبار (جاده دالاخانی)، محور عباس‌آباد– کلاردشت، پل پسنده و فرودگاه رامسر بازدید و تصمیماتی در خصوص بازنگری در میزان حریم راه‌ها اتخاذ گردید.

در این سفر معاون بنیاد مسکن کشور، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن، فرمانداران و شهرداران شهرهای غرب استان معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.

نظر شما