شناسهٔ خبر: 54811 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان ۲۴ ساعته است/ راه اندازی نرم افزار اینترنتی مشتری مداری و میز خدمت

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهیدرجایی طبق استاندارهای بین‌المللی است. این اتفاق در راستای نگرش مشتری‌مداری، ارائه خدمات بندری، دریایی و پشتیبانی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بندر شهید رجایی و سایر بنادر بازرگانی استان هرمزگان چون بندر لنگه، شهید باهنر و قشم، افزود: علاوه بر واحدهای ستادی و پشتیبانی که به صورت شیفت‌های کاری در بنادر یاد شده فعالیت دارند، تمامی پایانه‌های بندری و شرکت‌های بخش غیر دولتی فعال در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری کالا نیز به صورت ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنادر کوچک در نوار ساحلی استان هرمزگان به جهت ایجاد اشتغال پایدار و امنیت، مورد توجه قرار گرفته است. برای آنکه بنادر کوچک خدمات بهتری به مردم ارایه دهند، تکمیل زیر ساخت ها و تسهیل فرایند های عملیاتی بویژه در خصوص صادرات  فرآورده ها و کالاهای ایرانی در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفته است.

عفیفی‌پور اذعان داشت: براساس سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مشتری مداری، ارائه خدمات بندری، دریایی و پشتیبانی در بنادر با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری‌های سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای مدیریت می شود تا علاوه بر افزایش بهره وری امور صادرات، واردات و ترانزیت به سهولت و مطابق با استانداردهای جهانی انجام پذیرد.

وی گفت: ارایه خدمات الکترونیکی و فعالیت های مبتنی بر فناوری از سالها پیش تاکنون در این اداره کل در حال انجام است و نرم افزارهایی نظیر سامانه جامع دریایی، سامانه جامع کانتینری موسوم به CCS و سامانه جامع کالاهای جنرال کارگو موسوم بهGCOMS بخش زیادی از نیازها و دغدغه های مشتریان را برطرف کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز نرم افزار مشتری مداری به نشانی اینترنتیcrm.pmo.ir راه اندازی شده و تجار و صاحبان کالا می توانند نسبت به پیگیری الکترونیکی نامه‌های خود، ردیابی کالا و کانتینر، تمامی خدمات اداری دریانوردان، خرید اینترنتی بلیت سفرهای دریایی، از طریق این درگاه اقدام کرده و نیازی به حضور فیزیکی ارباب رجوع نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت بنادر به ویژه بندر شهید رجایی، میز خدمت فیزیکی در نقاط مختلف این بندر به زودی ایجاد و با بهره گیری از کارشناسان مجرب نیاز مشتریان بنادر در کوتاه ترین زمان ممکن و به روش سهل و آسان مرتفع می شود.

نظر شما