شناسهٔ خبر: 54866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهر جیرفت

جلسه جلسه ستاد و باز آفرینی شهری با حضوراعضا در محل سالن ایثارگران فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، جلسه ستاد و باز آفرینی شهری با حضوراعضاءدر محل سالن ایثارگران فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا ابوسعیدی معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ضمن خیر مقدم به مدعوین بیان کرد: هدف از طرح بازآفرینی شهری توانمند ساختن حاشیه‌ای و ناکارآمد شهری است.

وی اظهار کرد: توسعه توانمندی‌های افراد، گروه‌ها و جوامع فرآیندی است که در آن قدرت و توانایی اعضای اجتماع برای کنترل و هدایت زندگیشان افزایش می‌یابد.

در این فرآیند از طریق نهادسازی، ظرفیت‌سازی و ابزارسازی، افراد و گروه‌ها ظرفیت‌های لازم برای مشارکت فعال در جهت تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه اجتماعات محلی را به دست می‌آورند.

در ادامه محمدرضا ساردوئی مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان ضمن بیان مسائل و مشکلات موجود در محلات هدف و مناطق اولویت‌دار در سال ۹۷ خواستار توجه بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت به بافت های فرسوده و نا کار آمد شد.

در این جلسه ناهید اماندادی رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری عملکرد اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در بافت‌های حاشیه‌ای شهر جیرفت محله های حسین آباد، کلرود، رهجرد و بافت فرسوده میانی ارائه کرد.

وی افزود: محله بافت فرسوده میانی به عنوان محله هدف در اجرای طرح امید و ستاد بازآفرینی استان مصوب شد در صورت تصویب نهایی در ستاد باز آفرینی ملی جذب سرمایه‌گذاران جهت توسعه مسکن تسهیل خواهدشد.

در پایان اعضا ستاد بازآفرینی شهری جیرفت نسبت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد کلیه دستگاه‌های اجرایی با عزمی همگانی و جدی طبق قوانین درصدی از بودجه سالانه خود را به بهسازی، نوسازی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌های اعلام شده تخصیص دهند 

نظر شما