شناسهٔ خبر: 54916 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

احداث راه‌آهن رشت - آستارا تا ۴ سال آینده/ تأمین مالی ۵۰۰ میلیون دلاری پروژه توسط جمهوری آذربایجان

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه‌اهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط آهن رشت تا آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خوهد رسید، گفت:‌ تأمین مالی این پروژه در کنار کشور ایران از سوی کشور آذربایجان هم به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، سعید محمدزاده امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی گفت: مجموعه کارهای دانش‌بنیانی که در چند سال گذشته در راه‌آهن انجام شده است، در عرصه بین‌المللی کم‌نظیر است. 

وی اضافه کرد:‌ این اقدامات توسط مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته و خوشبختانه توانسته‌ایم در این عرصه موفق باشیم. 

مدیرعامل راه‌آهن گفت:‌ با همکاری مجموعه‌های دانشگاهی موفق شدیم سیستم پالایش سلامت سازه‌های راه‌آهن را اجرایی کنیم. 

محمدزاده افزود: هم‌اکنون پل‌های بزرگ راه‌آهن به صورت آنلاین توسط مهندسان جوان ایرانی در حال مدیریت و اجرا است. 

وی اضافه کرد:‌ استفاده بهینه از مجموعه نخبگان کشور موجب ارتقا صنعت حمل و نقل ریلی و رشد جهشی در این بخش می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی به کریدورهای ریلی شمال - جنوب و دریای خزر اشاره کرد و گفت:‌ کریدور ریلی شرق خزر فعال شده است و ما باید ظرفیت را در این کریدور به طور جدی افزایش دهیم. 

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت:‌ برای افزایش ظرفیت کریدور شرقی خزر، برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون را در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی همچنین به کریدور غرب خزر اشاره کرد و گفت:‌ امسال بخش اول این قطعه تا مسیر رشت به بهره‌برداری می‌رسد و ادامه آن از رشت تا آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید. 

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد:‌ تأمین مالی این پروژه توسط کشور آذربایجان به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده و بخش دیگر آن توسط ایران در حال انجام است و امیدواریم این کریدور به صورت ریلی از غرب و شرق خزر فعال شود. 

نظر شما