شناسهٔ خبر: 54918 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌‌ای:

انتقال باراندازهای شهر تهران به شهر فرودگاهی امام خمینی/ ثبت رکورد جدید با تکمیل آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوبی تهران در ۴ سال/ پیشرفت ۹۱ درصدی قطعه ۱ آزادراه تهران-شمال

گزارش آخر هفته توسعه متوازن کشور با تکمیل کریدورهای مواصلاتی، اتمام حفاری دومین تونل آزادراه همت- کرج، رشد ۱۲.۵ برابری شرکت‌های مهندسی مشاور ایمنی راه طی ۵ سال و ترانزیت يك ميليون و ۵۹۵ هزار تن كالا از مرز‌های کشور طی دو‌ماه اول ۹۷ سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

انتقال باراندازهای شهر تهران به شهر فرودگاهی امام خمینی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی احداث آزادراه جنوبی تهران گفت: به دنبال جمع آوری باراندازها از شهر تهران و انتقال آن‌ها به منتهی‌علیه جنوب شرق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستیم، زیرا معتقدیم که این اقدام به ارتقای سطح زندگی مردم تهران کمک می‌کند.

آخوندی از پیشرفت  فیزیکی ۴۵ درصدی آزادراه جنوبی تهران خبر داد و گفت: از نظر فناوری آخرین فناوری‌های روز در بخش‌های اساس و زیراساس به کار رفته و همچنین یک کارخانه آسفالت بسیار مدرن به منظور تولید آسفالت با طول عمر بالا برای این آزادراه ایجاد شده است.

ثبت رکورد جدید با تکمیل آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوبی تهران در ۴ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که با تکمیل آزادراه جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در طول چهار سال، رکورد جدیدی در احداث پروژه‌های آزادراهی کشور ثبت خواهد شد گفت: در این آزادراه سرعت تردد خودرو ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده که اولین آزادراه با این سرعت است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعات آزادراه جنوبی تهران یادآور شد: قطعه یک حدفاصل آبیک تا جاده اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر با ۳۲ درصد و قطعه دو حدفاصل ماهشهر تا اتوبان ساوه به طول ۳۰ کیلومتر با ۴۲ درصد، قطعه سه از اتوبان ساوه تا اتوبان قم به طول ۳۰ کیلومتر با ۲۸ درصد و قطعه چهار به طول ۳۸ کیلومتر حدفاصل اتوبان قم تا اتوبان قم گرمسار با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۵ درصد است.

توسعه متوازن کشور با تکمیل کریدورهای مواصلاتی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت های جدید اعم از فاینانس های داخلی و خارجی است، گفت: تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی تاثیر خوبی در توسعه متوازن کشور دارد.

کیان پور با تأکید بر اینکه نقش و اهمیت کریدورها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در محورهای مواصلاتی غیرقابل کتمان است، افزود: توجه به این مسیرها و تسریع در تکمیل آن‌ها می‌تواند تأثیر خوبی در توسعه متوازن کشور داشته باشد.

پیشرفت ۹۱ درصدی قطعه ۱ آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به فضای مثبت و زنده‌ای که در سرتاسر کارگاه آزادراه تهران – شمال به وجود آمده، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد: قطعه نخست آزادراه تهران – شمال به پیشرفت ۹۱ درصدی رسیده و در حال حاضر کار بر روی آن در حوزه روسازی و تاسیسات ادامه دارد. با توجه به این‌که نصب برخی از تاسیسات مورد نیاز به تکمیل روسازی احتیاج خواهد داشت، کار در این حوزه ظرف هفته‌های آینده ادامه دارد.

اتمام حفاری دومین تونل آزادراه همت- کرج

معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بازدید از آزادراه همت- کرج گفت: حفاری دومین تونل قطعه سه در محدوده شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس به عنوان یکی از بخش‌های مهم این پروژه به اتمام رسید و هم‌اکنون در مرحله تحکیم و لاینینگ قرار دارد.

خادمی با اعلام اتمام حفاری تونل قطعه سه این آزادراه  اظهار داشت: این قطعه دارای دو دستگاه تونل به صورت رفت و برگشت هرکدام به طول ۵۳۸ متر و در مجموع‌ ۱۰۷۶ متر است که عملیات اجرایی یکی از تونل‌ها به اتمام رسیده و با اتمام حفاری یک تونل، تحکیم و لاینینگ تونل دیگر آغاز شده است.

رشد ۱۲.۵ برابری شرکت‌های مهندسی مشاور ایمنی راه طی ۵ سال

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی از پنج سال گذشته تا کنون تعداد شرکت‌های مهندسی مشاور ایمنی راه‌ با داشتن توانمندی‌های ویژه و مورد تایید سازمان به ۲۵ شرکت افزایش یافته است.

مهران قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان در امور ایمنی‌ راه با اشاره به تصویب «راهنمای جانمایی علایم در طرح‌های ارتقای ایمنی نقاط و نواحی پرتصادف و دارای تصادف» در شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: با افتخار می‌توان اعلام کرد که یکی از اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی یک سال اخیر تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌های مرتبط با ایمنی، به ویژه تهیه نقشه‌های کاربردی تیپ و ارتقا توانمندی سطح فنی و تجربی مهندسان مشاور بوده است.

ترانزیت يك ميليون و ۵۹۵ هزار تن كالا از مرز‌های کشور طی دو‌ماه اول ۹۷

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بيش از يك ميليون و ۵۹۵ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زميني و آبي كشور در فروردين و ارديبهشت ماه سال جاري ترانزيت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد افزايش داشته است.

نفیسی بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد كالا از مرزهای كشور طی مدت مذكور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است. 

نظر شما