شناسهٔ خبر: 55087 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور جهانگیری و آخوندی انجام شد؛

مجموعه گردشگری دریایی مارینا انزلی افتتاح شد

مارینا معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی مجموعه گردشگری دریایی مارینا در منطقه آزاد انزلی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز (سه شنبه) با حضور در اسكله مارينا واقع در منطقه آزاد انزلي مجموعه گردشگري دريايي مارينا را افتتاح كرد و با توضيحات مسئولين و مديران اين طرح در جريان ظرفيت هاي پذيرش گردشگران قرار گرفت. 

ساخت موج شكن ها و ايجاد حوضچه آرامش اسكله تفريحي مارينا مجتمع بندري كاسپين منطقه آزاد انزلي سال گذشته همزمان با حضور رييس جمهور در فروردين ماه آغاز و تا پايان سال گذشته با سرمايه گذاري بخش خصوصي به اتمام رسيد.

احداث اسكله هاي مارينا به عنوان مهمترين زيرساخت عملياتي نمودن گردشگري دريايي در درياي خزر مطرح است كه ازسوي سازمان منطقه آزاد انزلي بعنوان مهمترين زيرساخت فعال سازي گردشگري دريايي در درياي خزر در دستور كار قرار گرفته و با امكان پهلوگيري حدود ۳۰۰ شناور در اين اسكله تفريحي گام مهمي در جهت ايجاد و توسعه گردشگري دريايي و اشتغال زايي در اين بخش از صنعت گردشگري برداشته مي شود. 

گفتني است ميزان اشتغال زايي اسكله هاي مارينا ۱۵۰ نفر خواهد بود كه مجموع سرمايه گذاري اين سازمان و بخش خصوصي در حدود ۴۰ ميليارد تومان است.

معاون اول رييس جمهور پس از افتتاح مجموعه گردشگري دريايي مارينا از موج شكن شرقي بندر كاسپين نيز بازديد كرد.

وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي در سفر یک روزه به رشت همراه معاون اول رييس جمهور هستند. 

نظر شما