شناسهٔ خبر: 55095 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ارتقای نقش منطقه‌ای ایران در حوزه هیدروگرافی/ ضرورت به روزرسانی نقشه‌ها از جنبه ایمنی دریانوردی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ارتقای نقش منطقه‌ای ایران در زمینه هیدروگرافی گفت: برای تمام آب‌ها تحت مسئولیت نقشه‌های مناسب در سطح بین المللی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی امروز ۵ تیرماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی هیدروگرافی با اعلام این مطلب که در برنامه فوق آخرین رویکردها اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر تشریح شد، گفت: خوشبختانه ایران دستاوردهای خوبی در زمینه هیدروگرافی داشته است و سازمان بنادر اطلاعات پایه‌ای دریایی را تولید کرده که استفاده ملی و منطقه‌ای دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به نظر می‌رسد نقش منطقه‌ای ایران در زمینه هیدروگرافی ارتقا یافته و ایران آمادگی مشارکت فعال در پروژه‌های IHO  دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی قائدتا برای تمام آب‌های تحت مسئولیت نقشه‌های مناسب برای ناوبری ایمن تولید می‌کند و در سطح بین‌المللی منتشر خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: کمیته ملی هیدروگرافی در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد.

راستاد تصریح کرد: به روزرسانی نقشه‌ها از جنبه ایمنی بسیار حائز اهمیت هستند و سازمان بنادر و دریانوردی این کار را در دستور کازر خود قرار می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: در تهیه و به روز کردن نقشه‌ها قطعا سازمان بنادر و دریانوردی هرگونه اطلاعاتی که می‌تواند در نقشه‌های دریایی تاثیر بگذارد را اعمال خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ایران از اعضای فعال IHO است و از این ظرفیت خود استفاده بهینه را خواهد کرد.

نظر شما