شناسهٔ خبر: 55189 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

اختصاص ۵۰ هکتار زمین جهت اسکان کارکنان معدن سنگ آهن سنگان

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۵۰ هکتار زمین جهت ساخت واحد‌های مسکونی کارکنان معادن سنگ آهن سنگان در شهرستان خواف خبر داد و گفت: توافقنامه در دوفاز ۵۰ هکتاری صورت می گیرد که در حال حاضر اراضی فاز اول در شهرستان خواف آماده واگذاری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه بین سازمان ملی، زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی، گفت: این توافقنامه که در دو فاز ۵۰ هکتاری تعریف شده، حاصل تلاش یکساله سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در راستای حل مشکل مسکن نزدیک به ۱۲ هزار خانوار در این منطقه محروم بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در واگذاری فاز اول این زمینها سعی شده نهایت سهولت در همکاری با سازمان توسعه و نوسازی معادن انجام گیرد که به همین منظور این زمینها به صورت خام و طی قراردادهایی با اجاره ۹۹ ساله، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. به این دلیل که ما می خواستیم همه سرمایه مجری صرف ساخت و ساز پروژه و نه خرید زمین بابت آن شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در حریم شهر قرار گرفته و دارای ارزش افزوده است گفت: به علاوه از نظر اختصاص پروانه ساخت و خدمات نیز زمین ها دچار مشکلی نیستند و مالکیت دولت نیز بر آنها قطعی است.

وی خاطر نشان کرد: توافقنامه در دوفاز ۵۰ هکتاری صورت می گیرد که در حال حاضر اراضی فاز اول در شهرستان خواف آماده واگذاری هستند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی را با توجه به جمیع جهات مستعدترین زمینهای ممکن در منطقه دانست و گفت: چه به لحاظ دسترسی و چه از نظر پیوستهای فرهنگی زمین ها در موقعیت و شرایط مناسبی واقع شده اند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن وی در پایان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن متعهد است در صورتی که به هر دلیلی این زمینها تکافوی نیاز کارکنان معدن سنگان را نداشته باشد نسبت به تامین زمین بیشتر برای این افراد اقدام نماید.

نظر شما