شناسهٔ خبر: 55230 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مقام مسئول در موسسه ملی تحقیقات سوئد:

تحریم‌های امریکا تاثیری بر همکاری علمی ایران و سوئد ندارد/ آینده ایمنی حمل‌ونقل در ایران امیدوار کننده است

مصاحبه مدیر بازاریابی بخش ایمنی و حمل‌ونقل موسسه ملی تحقیقات سوئد نسبت به همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت‌های خصوصی ایرانی ابراز رضایت کرد و گفت: تحریم‌های مجدد امریکا تاثیری بر همکاری‌ها علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ندارد و این همکاری ادامه خواهد یافت.

فردریک روسن مدیر بازاریابی بخش ایمنی و حمل‌ونقل موسسه ملی تحقیقات سوئد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با توجه به تحریم‌های مجدد امریکا علیه ایران و تاثیر آن بر ادامه‌ همکاری‌های دوجانبه اظهار داشت: همکاری موسسه تحقیقات ملی سوئد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین شرکت‌های ایرانی در حوزه دانش و تحقیقات است و تحریم‌ها تاثری بر آن نخواهد داشت.

وی افزود: سابقه همکاری ما با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به سال‌ها قبل بر می‌گردد اما همکاری با شرکت عقاب افشان از دو سال قبل شروع شد.

مدیر بازاریابی بخش ایمنی و حمل‌ونقل موسسه ملی تحقیقات سوئد تصریح کرد: همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین شرکت‌های ایرانی بسیار رضایت‌بخش بوده است به طوری که بهبود و پیشرفت ‌آن‌ها کاملا مشهود است.

فردریک روسن در پاسخ به این سوال که آینده ایمنی راه و حمل‌ونقل ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: با توجه به برگزاری سمینار «ایمنی اتوبوس‌ در برابر آتش» و اهدا گواهینامه بین‌المللی به شرکت عقاب افشان به عنوان تولید کننده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران، نشان‌دهنده یک شروع خوب و بالا رفتن اهمیت ایمنی حمل‌ونقل در برابر آتش نزد مدیران ایران است.

وی یادآور شد: این‌طور به نظر می‌رسد که آینده ایمنی و حمل‌ونقل در ایران امیدوار کننده است.

نظر شما