شناسهٔ خبر: 55250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرزانه مطرح کرد؛

تایید وضع موجود طرح جامع شهر همدان در کارگروه امور زیربنایی استان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی, بررسی وضع موجود طرح جامع شهر همدان و نقشه پایه شهر در محل سالن کنفرانس تالار قرآن و با حضور معاونت امور عمرانی و دیگر اعضاء خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه ضمن خوشامدگویی توضیحاتی از فرایند تهیه طرح‌های فوق را بیان نموده و اعلام داشت: با انعقاد قرارداد طرح جامع شهر همدان هم‌زمان تهیه نقشه پایه بهنگام از شهر و حریم آن در مقیاس ۱:۱۰۰۰ و ۱:۲۰۰۰ که در نوع خود با توجه به مقیاس و لایه‌های مختلف اطلاعاتی اقدام قابل‌توجهی بوده در دستور کار قرار گرفت و با مشاورین ذی‌صلاح انعقاد قرارداد گردید.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نقشه پایه و طرح جامع به ترتیب در حدود ۸۰ و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه از تشکیل بیش از ۳۲ جلسه در سطوح مختلف علمی، دانشگاهی، کارشناسی و مدیریتی برای بررسی و اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات خبر داد.

فرزانه بیان کرد: مطالعات مرحله اول طرح جامع با اعمال اصلاحات موردنظر کمیته کارشناسی و کارگروه مورد تائید و تصویب اعضاء قرار گرفت و مقرر شد مشاور طرح جامع ضمن ورود به مطالعات مراحل بعدی الگوها و تحلیل‌های خود را مطابق شرح خدمات و برنامه زمانی پروژه ارائه نماید.

وی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ مهندس عراقی، همکاری شهرداری همدان و مدیران ادارات و اعضاء کارگروه تیم کارشناسی پروژه و مشاورین در تهیه این طرح تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد طرحی در خور شاٌن و جایگاه شهر تاریخی و فرهنگی همدان تهیه و تدوین گردد.

پس از اظهارات مهندس فرزانه و مهندس سمایی معاونت شهرسازی و معماری در خصوص جزئیات اقدامات انجام شده مشاور نقشه پردازان پارس به‌عنوان مشاور تهیه نقشه پایه شهر و مشاور نقش‌جهان پارس به‌عنوان مشاور تهیه طرح جامع شهر همدان به ارائه طرح‌ها و مطالعات انجام شده پرداختند.

در ادامه پس از بحث و بررسی و ارائه نظرات و پیشنهادات اعضاء، معاونت امور عمرانی استانداری ضمن تشکر از مشاورین تهیه‌کننده، مشارکت فعال اعضاء کارگروه، راه و شهرسازی و نقشه‌برداری غرب کشور به بیان اهمیت نقشه پایه و طرح جامع شهر همدان در آینده توسعه‌ای این شهر پرداختند.

عراقی در ادامه بر ضرورت هم‌اندیشی در خصوص تهیه پایگاه داده اطلاعاتی از شهر و همچنین تسریع در فرایند تهیه مراحل بعدی طرح جامع با حفظ کیفیت و محتوای طرح تأکید داشتند.

فرزانه افزود: با ارائه نظرات و پیشنهادات اعضاء و جمع‌بندی معاونت امور عمرانی استانداری علاوه برتاًیید مطالعات وضع موجود طرح جامع شهر همدان مقرر گردید

جلسهٔ هماهنگی در خصوص تهیه پایگاه داده اطلاعات (GIS) و چگونگی همکاری و استفاده از لایه‌های مختلف اطلاعاتی ادارات و سازمان‌های مختلف با محوریت سازمان نقشه‌برداری، راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری تشکیل و نحوه اقدام در این خصوص مشخص گردد، ضمن اینکه کلیه ادارت و سازمان‌های مختلف عضو کارگروه تمامی طرح‌ها و برنامه‌های آتی و نیازها و درخواست‌های سازمان مربوطه را از طرح جامع به‌طور مکتوب اعلام نمایند

نظر شما