شناسهٔ خبر: 55284 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد در مراسم روز جهانی دریانورد مطرح کرد؛

اولویت ما ارتقای کیفیت زندگی دریانوردان است/ بخش زیادی از سوانح دریایی مرتبط با خطای انسانی است/ برگزاری هفتادمین سالگرد تاسیس آیمو در ایران

مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که بخش زیادی از علل و عوامل سوانح دریایی به خطای انسانی مرتبط است، گفت: ارتقای آموزش و همچنین ارتقای کیفیت زندگی دریانوردان برای آنکه بتوانند خدمات مناسب‌تری ارایه کنند جزو الزامات بین‌المللی و از جمله ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز بین‌المللی دریانورد که شامگاه ۹ تیرماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، ضمن تبریک این روز و تشکر از تمامی مسئولان و دریانوردان شرکت کننده، اعلام کرد: شعاری که امسال سازمان بین‌المللی دریانوردی انتخاب کرده است رفاه و حمایت از زندگی دریانوردان است که به تناسب آن کشورهای عضو در تحقق آن گام‌هایی را برداشته‌اند.

راستاد افزود: هدف این است به گونه‌ای با دریانوردان برخورد شود که سلامت روحی آنها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سازمان بین‌المللی کار (ILO) تاکید شده است که نباید به گونه‌ای با دریانوردان برخورد شود که تعبیر به تبعیض شود و ایران نیز بر این اصل پایبندی دارد.

وی با تاکید مجدد بر تلاش برای ایجاد احساس رضایت شغلی دریانوردان، گفت: پرداخت حقوق دریانوردان و شرایطی که دریانوردان را ترغیب کند تا با آسایش به کشتی‌ها ملحق شوند و بتوانند در فضای بین المللی فعالیت کنند از جمله مواردی است که سلامت روحی دریانوردان را تضمین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه نباید دریانوردان دغدغه ای در خصوص امنیت شغلی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مصادیق سلامت روحی و روانی دریانوردان، پرداختن به موضوع پرداخت به موقع حقوق و دستمزد آنها و نیز اعزام دریانوردان در زمان مقرر به مرخصی است.

وی افزود: در بازرسی از کشتی ها علاوه بر موضوع رسیدگی به رفاه، آسایش و امکانات بهداشتی و خوراک دریانوردان، مسائل مربوط به امنیت شغلی و رسیدگی به نیازهای روحی و روانی آنها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد و اگر این موارد را رعایت نکرده باشند کشتی متوقف می‌شود تا ایرادات برطرف شود.

راستاد تصریح کرد: بنابراین انتظاری که از شرکت های کشتیرانی داریم این است که به مقوله دریانوردی توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال هفتادمین سال تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) است و دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی، شهریورماه به ایران می‌آید تا در این مراسم به میزبانی ایران شرکت کند.

وی ادامه داد: ایران، میزبان این مراسم است و این مراسم فرصتی است که توانمندی‌های سازمان بنادر و دریانوردی و کشور ایران به دنیا معرفی شود.

راستاد از تمامی ارگان‌های دریایی کشور خواست تا به صورت فعال در این مراسم حضور یابند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به برگزاری مراسم روز جهانی هیدروگرافی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در پنجم تیرماه اشاره کرد و گفت: در بررسی علل و عوامل سوانح دریایی شاهد هستیم که بخش زیادی از علل سوانح دریایی مرتبط با خطای انسانی است که این مساله، ضرورت توجه به دریانوردی، دریانوردان و ارتقای سطح زندگی آنها را تاکید می کند.   همچنین در زمینه ارتقای سطح علمی دریانوردان نیز نیازمند آموزش های بیشتری هستیم تا دریانوردان در شرایط بهتری بتوانند خدمات با کیفیت و بالایی را ارایه کنند.

نظر شما