شناسهٔ خبر: 55303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه وشهرسازی استان:

اخذ ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل در استان اصفهان

محمد بناییان به عنوان اولین كلانشهر، سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان در كشور به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، محمد بناییان مدیر شهرسازی و معماری این اداره كل گفت: درحال حاضر از ۱۰۷ شهر در سطح استان، طرح جامع ۱۹ شهر ابلاغ، ۱۵ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح می باشد.

وی در خصوص طرح های تفصیلی شهرها افزود: طرح تفصیلی ۳ شهر ابلاغ، ۲۳ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح و ۱۴ شهردر مرحله برگزاری مناقصه جهت انتخاب مشاور تهیه كننده طرح های تفصیلی و انجام مراحل انعقاد قرارداد می باشد.

بناییان اظهار داشت: ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل ، ۳۵ مصوبه گردشگری داخل و خارج حریم ، ۳۵ مصوبه مجتمع خدمات رفاهی و بیش از ۲۰۰ مورد تكمیل پرونده و حدود ۱۰۰ مورد مصوبه جهت احداث نیروگاههای خورشیدی اخذ گردیده است .

وی خاطر نشان ساخت: در این حوزه ۳۰ شهر استان در مرحله عقد تفاهم نامه همكاری با شهرداری ها جهت مشاركت در فرآیند تهیه طرح های تفصیلی است و در این راستا تفاهم نامه كلان شهر اصفهان با مشاركت استانداری، شهرداری و شورای شهر منعقد شده است .

همچنین در بخش شهرسازی و معماری سند پهنه بندی حریم شهر اصفهان به عنوان اولین كلانشهر در كشور به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسیده و تمامی مراحل قانونی مصوبات استانی تا ابلاغ شورایعالی پروژه عظیم گل نرگس كه در اختیار ارتش جمهوری اسلامی بوده طی شده است.

نظر شما