شناسهٔ خبر: 55342 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

گردشگری دریایی به ایام نوروز محدود نمی‌شود/ تاکید بر استفاده بخش‌خصوصی از فرصت‌های ایجاد شده در حوزه گردشگری دریایی/ برخورداری گردشگران دریایی از امکانات متنوع سفر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی نباید به ایام نوروز محدود شود، گفت: تمرکز گردشگری دریایی در فصل تابستان بر نقاط پر تردد در سواحل شمالی است و در تلاش هستیم تا تجربه خوب گردشگری دریایی نوروز در سواحل جنوبی؛ این بار در سواحل شمالی کشور در فصل تابستان تکرار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهبرد این سازمان به مقوله گردشگری دریایی در ایام تابستان، بیان کرد: همانگونه که در ایام نوروز توانستیم در نقطه تمرکز گردشگری دریایی کشور؛ یعنی استان هرمزگان امکانات جدیدی را ایجاد کنیم، به دنبال این هستیم تدارک لازم جهت فرآهم کردن شرایط ایمن و آسوده برای گردشگران دریایی در سواحل شمالی کشور دیده شود و تجربه خوب نوروز در سواحل جنوبی را این بار در فصل تابستان و در نقاط پر تردد سواحل شمالی کشور نیز رقم بزنیم.

ایجاد فضای مناسب تر جهت پهلوگیری و تردد شناورهای تفریحی در بندر انزلی

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با تاکید بر اینکه در ایام تابستان تمرکز گردشگری دریایی بر سواحل شمالی کشور است، خاطرنشان کرد: به طور خاص در حال شناسایی نقاطی در بندر انزلی هستیم تا بتوانیم فضاهای مناسب‌تری جهت پهلوگیری و تردد شناورهای تفریحی ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در بندر چمخاله به عنوان یک بندر بزرگ گردشگری و چندمنظوره در حال برگزاری مناقصه در قالب قرارداد مطالعه و اجرا هستیم.

مذاکره با بخش خصوصی برای ایجاد ماریناها و بسته های گردشگری دریایی

 راستاد با اشاره به اینکه مذاکراتی برای ایجاد ماریناها و بسته های گردشگری دریایی در سواحل شمالی با بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تسهیلات درنظر گرفته شده در حوزه گردشگری دریایی تنها مربوط به به تامین شناور گردشگری دریایی نیست بلکه سایر زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز گردشگری دریایی را نیز در بر می گیرد.

وی ادامه داد: رویکردمان این است که در سواحل شمالی کشور به گونه ای عمل کنیم که تنها تفریح هموطنان عزیزمان قدم زدن در کنار ساحل و یا شنا کردن نباشد و از امکانات متنوع گردشگری برخوردار شوند.

تسهیلات و بسته های مشوق سازمان بنادر و دریانوردی برای بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه مشوق ها، شرایط مورد نیاز و امکانات توسط سازمان بنادر و دریانوردی به منظور حضور بخش خصوصی در زمینه گردشگری دریایی مدنظر قرار گرفته است، گفت: انتظار داریم بخش خصوصی از فرصتی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی فرآهم شده است و نیز از امکانات و تسهیلات ارائه شده به نحو مطلوب استفاده کند و با ورود به مقوله گردشگری دریایی سرمایه گذاری لازم را انجام دهد تا بتوانیم به هدف ترسیم شده دست یابیم و از گردشگری متنوع دریایی برخوردار شویم.

راستاد با بیان اینکه در سواحل جنوبی کشور نیز برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی رو به توسعه و پیشرفت است، خاطر نشان کرد: برنامه ای توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدنظر قرار گرفته است تا تعطیلات زمستانی هم طراحی شود که امیدوار هستیم این موضوع به نتیجه برسد و گردشگری دریایی صرفا به تعطیلات نوروز محدود نشود و علاوه بر نوروز  در برهه زمانی دیگری نیز شاهد ورود خیل عظیم گردشگران دریایی به سواحل جنوبی کشور باشیم.

نظر شما