شناسهٔ خبر: 55366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد؛

سکونت ۸۸۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده کرمان

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مطالعات بافت‌های فرسوده ۴۱ شهر استان کرمان انجام شده است و ۸۸۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار شهرنشین کرمان در محدوده بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ظهر امروز در ستاد بازآفرینی شهری با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در کرمان اظهار داشت: مطالعات بافت‌های فرسوده ۴۱ شهر استان کرمان انجام شده است و ۸۸۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار شهرنشین کرمان در محدوده بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

وی بیان داشت: سکونتگاه‌های غیررسمی در چهار شهر مصوب شده است و حدود ۸۲ هزار نفر در این سکونتگاه‌ها ساکن هستند.

بلوردی افزود: مطالعات طرح امید در شهرهای استان کرمان مشخص شده است و ۱۰ محله را پالایش کردیم و مطالعات بازآفرینی در این محلات توسط مشاور انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: زمین‌های اداری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی رصد شده‌اند و زمین دولتی چندانی در بافت‌های فرسوده نداریم.

وی عنوان کرد: پیمایش خانه به خانه در قالب طرح نجات در مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمان انجام شده است و ۱۱ تسهیلگر برای محلات پیش‌بینی و مستقر شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان از استقرار ۱۱ دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌نشین کرمان با حضور نیروهای جوان و متخصص خبر داد.

زهرا موسی‌پور ادامه داد: مراجعه به مردم و شناسایی ظرفیت‌ها از جمله اقدامات دفاتر  تسهیلگری است.

نظر شما