شناسهٔ خبر: 55398 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر اعلام کرد:

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری کشور به بیش از ۶ هزار TEU/ امکان تخلیه نسل هفتم کشتی‌های پهن پیکر با ۲۴ ردیف کانتینر؛ برای اولین بار

محمد رضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت تامین ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی را تشریح و اظهار کرد: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار با اشاره به اینکه به منظور افزایش ظرفیت کانتینری کشور و امکان پهلوگیری کشتی های پهن پیکر (Ultra Large Container Vessel ULCV) قرارداد خرید ۱۲ دستگاه گنتری کرین مدنظر قرار گرفت، بیان کرد: خرید این ۱۲ دستگاه گنتری کرین سوپر پست پاناماکس به ارتفاع زیر اسپریدر ۴۵ متر با طول بوم ۶۷ متر و ۶۱ متر به مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو و دوره تحویل دهی ۲۸ ماه از محل اندوخته داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: قرارداد مذکور با شرکت آلمانی لیبهر (یکی از معتبرترین سازند گان این گونه تجهیزات در جهان) که توانسته بود در فرآیند مناقصه عمومی ضمن ارائه قیمت مناسب و زمان تحویل کوتاه، پیشنهاد بهتری را ارائه کند، منعقد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه جلوتر از موعد زمانبندی قرارداد و بیش از ۹۰ درصد بوده است که شامل عملیات کامل طراحی، تامین مواد و قطعات، ساخت و بارگیری و حمل به بندر شهید رجایی از یکسو و نصب و راه اندازی ۱۲ دستگاه  از سوی دیگر است.

اله یار ادامه داد: درحال حاضر شش دستگاه اول به صورت کامل مونتاژ شده و روی ریل یال جنوبی حوضچه ۲ مستقر شده اند که از این تعداد ۴ دستگاه تحویل کارفرما شده است و دو دستگاه نیز در حال راه اندازی و اماده تحویل موقت هستند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی  سازمان بنادر و دریانوردی، بیان کرد: این درحالی است که دو دستگاه دیگر نیز آماده انتقال به اسکله جنوبی شده اند که بلافاصله پس از جابجایی ۸ دستگاه جرثقیل کانتینری چینی تحت عنوان زد پی ام سی این انتقال عملی خواهد شد و چهار دستگاه دیگر نیز در حال مونتاژ در محوطه هستند که در اسکله غربی مستقر می شوند.

اله یار با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این پروژه در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ به اتمام برسد، ابراز امیدواری کرد که با اتمام این پروژه علاوه بر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری کشور به بیش از ۶ هزار TEU، برای اولین بار در کشور امکان تخلیه نسل هفتم کشتی های پهن پیکر با ۲۴ ردیف کانتینر نیز فرآهم  شود.

نظر شما