شناسهٔ خبر: 55433 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان حج و زیارت خبر داد:

انجام پروازهای حج از ۱۹ ایستگاه پروازی/ سهم ایران‌ایر ۱۰ ایستگاه

حجاج انتقال زائران خانه خدا به عربستان از ۱۹ ایستگاه پروازی صورت می‌گیرد که زائران از ۷ ایستگاه پروازی صرفاً با هواپیماهای سعودی، از ۱۰ ایستگاه پروازی صرفاً با هواپیمایی ایران و از ۲ ایستگاه هم مشترکاً به عربستان اعزام می‌شوند.

بهگزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، امسال بیش از ۸۵ هزار زائر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که با توجه به محدودیت‌های فرودگاهی در عربستان، زائران خانه خدا در هر کشور با زمان‌بندی مشخصی به عربستان اعزام خواهند شد تا مشکلی در فرودگاه‌ها ایجاد نشده و امکان تأخیرها نیز به حداقل برسد.

هر سال با توجه به تفاهم‌نامه ایران و سعودی از ۱۵ سال گذشته، نیمی از پروازهای حجاج، سعودی و نیمی دیگر ایرانی است و پروازهای هر استان به اقتضای موقعیت متفاوت است.

همچنین در سال جاری ۱۹ ایستگاه پروازی کشور آماده انتقال زائران خانه خدا در سال ۹۷ هستند، در حالی که سال گذشته انتقال حجاج از ۲۰ ایستگاه پروازی صورت گرفت.

امسال بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت و برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، انتقال زائران خانه خدا از ۲۷ تیرماه آغاز شده تا ۲۴ مرداد ادامه دارد به طوری که تمامی زائران حج ۹۷ در این زمان به حج اعزام خواهند شد.

با توجه به تقسیم‌بندی پروازهای سعودی و ایرانی، پروازهای استان‌ها از فرودگاه‌های ارومیه، تبریز، زاهدان، زنجان، مازندران، کرمانشاه و گرگان توسط شرکت هواپیمایی سعودی و از فرودگاه‌های اصفهان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، بیرجند، رشت، شیراز، کرمان، همدان و یزد توسط شرکت هواپیمایی ایرانی انجام می‌شود.

همچنین انتقال زائران خانه خدا از فرودگاه‌های تهران و مشهد توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران و سعودی به صورت مشترک انجام خواهد گرفت.

سازمان هواپیمایی کشورمان امسال برای حضور زائران در فرودگاه‌ها نیز تدابیری اندیشیده تا زائران در فرودگاه‌ها سردرگم نشوند.

نظر شما